Nem elég a gazdagoknak az 599 GTB-hez kitalált élményfokozó HGTE csomag, többet akarnak a Ferraritól. Úgy hírlik, a Ferrari limitált példányszámban közúti szabályoknak megfelelő formában is elkészíti az 599XX-et.

Ez az 599XX
Ez az 599 GTO

Ez az 599 GTO

Ez az 599 GTO


Az 599XX nem más, mint játékszer a Ferrari legkedvesebb ügyfeleinek, de ugyanakkor labor a gyár mérnökeinek. A különleges sportkocsikat a Ferrari által szervezett napokon, mérnökök felügyelete mellett használják az ügyfelek, akik így rengeteg adatot gyűjthetnek a jövőbeli fejlesztésekhez, ugyanakkor a szupergazdagok a cég legújabb fejlesztéseit tehetik próbára – szigorúan csak versenypályán.

A 700 lóerős szupersportkocsi gyorsabban képes körbeérni a Fiorano versenypályán, mint az FXX. Olyan elemek segítik, mint a Forma-1-ben is alkalmazott fékhűtőborítás vagy a különleges padlólemez, amely leszorítóerővé alakítja a kocsi alatt áramló levegőt, ugyanakkor elvezeti a motor hőjét. De a 60 ms alatt kapcsoló sebességváltó és az állítható felfüggesztés sem hétköznapi alkatrész.

Ez az 599XX

Ez az 599XX

Ez az 599XX


Ugyanakkor az utcai használatra is alkalmas változatot kissé visszaalakítanák. Igyekeznek megtartani az összhatást, de kevésbé extrém aerodinamikai elemekkel és futóművelkészülne, visszakapná hagyományos üzemanyagtankját, hátsó lámpáját. Ugyanakkor közúton is engedélyezett kipufogóval szerelnék fel, így a motor teljesítménye kb. 660 lóerőre csökkenne, ami így is 40-nel több, mint a normál 599-é. De tekintve, hogy nagyjából 70 kilóval könnyebb lenne, mint a normál változatok, a menetdinamikára nem lehet panasz.

Állítólag az 500 darabos szériában készülő járgány neve 599 GTO lenne, emlékezve az 1960-as évek legendájára, a 250 GTO-ra. A bemutatóra várhatóan jövő év elején, a Genfi Autószalonon kerülhet sor. Egy pár kép máris feltűnt a készülő autóról, amelyet onnan lehet kiszúrni, hogy a 599XX-szel ellentétben a karosszériával azonos színre festették a tetejét, illetve az első tengely mögött más a sárvédők kialakítása. Nézzék meg a .