Komoly próbatételre készül teljesen automata vezérlésű Audi TT-S-ével a Stanfordi Egyetem, a számítógépek sokaságával felszerelt autó jövőre a Pikes Peak hegyi felfutóversenyen bizonyíthatja, hogy többet tud az embernél. A rendszert a legsikeresebb női raliversenyző, Michele Mouton után Shelleynek keresztelték, a négyszeres futamgyőztes összes sikerét Audi Quattróval szerezte.

Cél, hogy az automata kupé a lehető legrövidebb idő alatt teljesítse a húsz kilométeres, 156 kanyarból álló, 1439 méter szintkülönbségű pályát. A Pikes Peak az egyik legelismertebb verseny az Egyesült Államokban, minden évben rengetegen teszik próbára tudásukat.

Sofőr nélkül is elvan
Robotautóval versenyez az Audi 9


Jelenleg is működőképes a sofőr nélküli TT-S, a stanfordiak azonban a versenyig szeretnék alaposan tökéletesíteni a rendszert. A Shelley-projekt a Volkswagen-konszern VAIL programja keretében fut, amelynek célja annak tanulmányozása, hogy milyen kommunikációs, segéd- és egyéb rendszerekkel segíthetnek az autók sofőrjeiknek abban, hogy jobban reagáljanak le bizonyos, akár veszélyes közlekedési szituációkat.

Nemcsak a Stanfordi Egyetemmel, hanem a Sunnal is együttműködik az Audi, a cég feladata, hogy biztosítsa a rengeteg erőforrást igénylő projekt számítástechnikai hátterét. A robotautó egyébként a belezsúfolt rengeteg számítógéppel, szenzorral és egyéb felszereléssel sem nyom többet 1470 kilónál.