A világon elsőként a Porsche autógyár a hagyományos akkumulátort helyettesítő lítiumion telepet kínál autóihoz. Az amúgy hibrideknél szokásos akkumulátort a Porsche 911 GT3, 911 GT3 RS, illetve a Boxster Spyder típusokhoz kínálja. Nem véletlenül.

Az új akkumulátor első számú előnye, hogy mindössze hat kilogramm, azaz tíz kilogrammal kevesebbet nyom, mint a hagyományos savas változat, a fenti járművek pedig épp alacsony tömegüknek köszönhetik kiemelkedő menetteljesítményüket.

7 centivel laposabb
7 centivel laposabb

7 centivel laposabb

7 centivel laposabb


Bár teljesítmény, töltés, kisütésszám tekintetében valóban jobb az új telep, van azonban egy nem éppen elhanyagolható hibája a Li-Mh akkumulátornak, nem képes egész évben működni. Legalábbis mifelénk. A kapacitása 0 °C alatt ugyanis nem megfelelő.

Ezért aztán ha valaki kifizeti az 1904 eurós (510 ezer forint – Németországban) felárat, két akkumulátorral kapja meg autóját. S ha valóban számít az a tíz kiló, mondjuk versenypályán, akkor kicserélheti.

2010 januárjától szerepel az opciós listán az említett autóknál az új elem, amely azonban egy hónappal később már önállóan is megvásárolható lesz, potom 2499 euróért (670 ezer forint).