A 2006-os Kabura tanulmány óta sejthető, hogy a Mazda az RX-7 utódlásán dolgozik.
Az RX-7 három modellgenerációt ért meg, miközben 1979 és 2002 között gyártották, 2003-tól helyét az RX-8 vette át, amely azonban már egy más jellegű autó, főként a különleges hátsó ajtajai miatt.
Visszatér azonban az eredeti koncepció, azaz kétüléses, kétajtós kupé hátsókerék-hajtással. A hírek szerint a főtervező Ikua Maeda első vázlatai elkészültek, most épp a Mazda vezetősége rágódik rajta.
Ha megvalósul a sportkocsi, természetesen Wankel-motor kerül bele, olyan változatban, ahogy a Taiki tanulmányban láttuk. A 2×800 köbcentis, bolygódugattyús motor az RX-8-cal ellentétben már turbót is kapna, amellyel nagyjából 300 lóerős teljesítményt produkálna. A hagyományos benzines mellett hidrogént használó változat is készülne belőle.
Állítólag ha megvalósul az autó, amelyre legalább 2012-ig kell várni, akkor igazi prémiummodell lesz belőle. Tehát nem a Nissan 370Z ellenfelének szánnák, sokkal inkább a Porsche 911 belépőmodellje mellé szeretnék pozícionálni.