Az AMG azt tervezi, hogy három éven belül dízelmotoros járművet mutat be – árulta el Volker Mornhinweg, a Mercedes-Benz nagy teljesítményű járműveiért felelős leányvállatának vezetője. Nem új ötlet ez, hiszen már 2008 elején felvetődött, de a Daimler vezetése csak nemrég járult hozzá.

Az SLS az első önálló AMG
Volt már dízel AMG

Volt már dízel AMG

Volt már dízel AMG


Az autó amellett, hogy hangsúlyozza az AMG-modellekre jellemző kiemelkedő sportosságot, kiemelten takarékos üzemeltetést nyújt. Éppen ezért bár az S-osztálynak van dízel változata, AMG-ként csak benzinesként létezik majd ahogy a CL is.

A dízel AMG ezért várhatóan a C-osztályból épül majd, ahol a jármű kisebb tömege is segít alacsonyan tartani a fogyasztást, ugyanakkor egy V8-as benzineshez mért visszafogottabb teljesítmény is elég lehet a jó menetteljesítmény eléréséhez.

Mornhingweg nemcsak a benzinben hisz

Mornhingweg nemcsak a benzinben hisz

Mornhingweg nemcsak a benzinben hisz


Nem ez lesz az AMG első dízel autója, 2002-ben már megpróbálkoztak a C30 CDI AMG-vel.  A sorozatgyártásban 197 lóerős motor a sportváltozatban 231 lóerőt tudott. Ezzel 6,8 másodperc alatt gyorsította 100-ra az autót. Mindamellett, hogy az autó akár 250 km/órával is képes volt haladni, az átlagfogyasztása 7,6 liter volt. A vevőket viszont nem érdekelte. Sima bukást jegyzett a német vállalat.

Ugyanakkor nemcsak a dízeltechnológia felé nyit az AMG, de az már eldöntött tény, a cég első önálló modellje, az SLS – amely szimplán Mercedesként nem kapható – megépül elektromos hajtással is. Vagyis az AMG jövője nem pusztán a benzin körül forog.