Az Opel vezérigazgatója, Nick Reilly tegnap az Európai Foglalkoztatási Fórum (EEF) képviselőinek betekintést engedett azokba a tervekbe, amelyek az Opel átalakítására születtek. Mint ismeretes, a General Motors nemrég meggondolta magát és mégsem adja el az Opel márkát, pedig szeptemberben még pont ellenkezőleg határozott.

„Fenntartható, életképes üzleti tervet kell készítenünk az Opel számára. Erős most is a verseny és napról napra keményebbé válik. Csökkentenünk kell a kiadásainkat” – jegyezte meg Reilly.

„Az Opelnek nagyjából 20 százalékkal kell csökkentenie a gyártókapacitását. Ez nagyjából 9000 munkahely megszüntetését jelentheti Európában” – mondta. A vállalat képviselői és az EEF megegyeztek egy munkacsoport létrehozásában, amely eldönti majd, mi legyen a jelenleg bizonytalan helyzetű antwerpeni részleg sorsa.

9000 embert kirúg az Opel 1
9000 embert kirúg az Opel 11


„Ugyanaz a célunk, hogy létrehozzunk egy életképes, fenntartható céget. Ez pedig nagyon is lehetséges. Nagyon készülök a munkavállalói képviselőkkel folytatott további együttműködésre.”

Az állami támogatások kapcsán Reilly megjegyezte, hogy nagyjából 3,3 milliárd euró volt szükséges az Opel átstrukturálásához, hogy a vállalat jövőre is át tudja vészelni a gazdasági válságot, és hogy be tudjon fektetni új termékek és gyártósorok kialakításába, valamint, hogy lépni tudjon előre. A GM természetesen kiveszi a részét a fenti összeg finanszírozásából, de számít az alkalmazottak támogatására, és reménykedik benne, hogy kormánysegélyekhez is hozzájut.

Reilly hangsúlyozta, hogy nem hoztak még végleges döntést. A vállalat rövidesen megkezdi az információmegosztási és konzultációs fázist az összes részvényesével. Az igazgató hozzáfűzte, hogy cége az év végéig szeretné befejezni a tárgyalásoknak ezt a szakaszát, hiszen ez mind az alkalmazottaknak, mind a vállalatnak érdeke.