Évek óta fejlesztik, s végre nemrég bemutatták a Lexus LFA-t. A szupersportkocsira azonban még bőven várni kell, csak 2010 végén indul a gyártás, s így csak 2011-ben kezdik kiszállítani a vevőknek.

Ők mindössze 500-an lesznek, ugyanis mindössze ennyi készül a kétüléses járműből. Vélhetően mindegyik elkelne elővételben, de a Lexus nem hagyományos módon forgalmazza majd az autót.

Karbon felhasználásával készül a belső
560 lóerős

560 lóerős

560 lóerős


Azért, hogy megakadályozza, hogy spekulánsokhoz kerüljön, csak kétéves futamidejű lízinggel lehet hozzájutni az LFA-hoz. A kocsi alapára 250 ezer euró (67 millió forint), egyelőre nem tudni, hogy a részletfizetés mennyiben befolyásolja a költségeket.

„Azt akarjuk, hogy az emberék vezessék a kocsit és ne csak leparkolják valamiféle múzeumba, vagy továbbértékesítsék magasabb áron” – indokolt Brian Smith, a Toyota Motor Lexus részlegének értékesítési alelnöke.

Karbon felhasználásával készül a belső

Karbon felhasználásával készül a belső

Karbon felhasználásával készül a belső


Az LFA igazi fenevad, 4,8 literes, V10-es motor gyorsítja, amely 560 lóerőt présel ki magából, a csúcsnyomatéka 480 Nm. A kocsi a gyári adatok szerint 3,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és ha kell, egészen 325 km/óráig meg sem áll.

Nem meglepő a Lexus döntése, hiszen például a több mint egymillió euróba kerülő Lamborghini Reventónból 20 darab készült, ezek közül legalább hét jelent meg szinte azonnal a hirdetési oldalakon továbbértékesítés reményében. Most hogy már kapható roadsterként, a negyvenből 17-et  árulnak.