1995-ben állt elő utoljára új modellel az MG, akkor mutatkozott be a nagyközönségnek az MGF sportkocsi. Azóta 14 év telt el, a márka háza táján pedig sok változás történt. Nagy-Britanniából Kínába költöztek például a gyártási jogok, immár a SAIC gyártja az MG-emblémás modelleket, de ez volt az ára annak, hogy ne tűnjön el a süllyesztőben a nagy múltú márka.

A négyajtós, ferdehátú MG6-tal tért vissza a márka a porondra, a Guangzhoui Autószalonon leleplezett modell gyakorlatilag nem okozott meglepetést a nagyközönségnek. Merthogy a SAIC már az áprilisi Sanghaji Autószalonon kiállította az autót, és ugyan akkor még csak tanulmánynak nevezte, nyílt titok volt, hogy a szériaváltozat alig fog különbözni tőle.

Ahogy a

Itt az első kínai MG 1
is látszik, valóban minimális módosítások történtek, eltűntek a koncepció látványos felnijei és az ablakkeretek is krómosról műanyagra cserélődtek, a formához viszont nem nyúltak a mérnökök. Méreteivel inkább az alsó-középkategóriába illeszkedik be az MG6, nagyjából akkora, mint a Skoda Octavia, kezdetben azonban csak Kínában lesz kapható.

Idővel megindulhat az export is, merthogy a SAIC nagy-britanniai központjában tervezett modellt úgy rakták össze, hogy az európai és amerikai biztonsági előírásoknak is megfeleljen. Motorból helyi fejlesztésűeket kínálnak hozzá, a normál feltöltésű 1,8-as teljesítménye 133 lóerő, míg a turbós kivitel 160 lóerőt tud. Az erőátvitelről ötfokozatú automata váltó gondoskodik.