Nincs tovább az Opirus számára, a Kia egy minden porcikájában modern limuzinnal váltja fel a sokat bírált modellt. Úgy jellemzi legújabb alkotását a márka, hogy az „nagy lépés a jövőbe”, és nem is téved sokat: a Cadenza szinte más dimenzió, mint az Opirus volt.
A Cadenza az Audinál is megfordult Peter Schreyer műve, a főtervező minden élt úgy húzott meg, hogy földbe döngölje az Opirus öreges fizimiskáját. Sok megoldás ismerős lehet már más modellekről, összességében mégis kár lenne bírálni a végeredményt, ilyen autókkal lehetne sikeres a Kia Európában.
Valóban csak lehetne, mert ugyan az autó ázsiai forgalmazása már januárban elindul, Észak-Amerika és Európa egyelőre nem szerepel az exportpiacok között. Hogy utóbbi miért nem, az nem teljesen világos, de ez még nem jelenti automatikusan azt, hogy soha nem fut be a Cadenza.
Schreyer egyértelmű célja volt, hogy a lehető legsportosabbra vegye a figurát, sok minden nem változott a Szöuli Autószalonhoz képest, ahol KND-5 néven, tanulmányként volt látható az autó. Schreyer szerint egyszerre férfias és luxusjellegű a Cadenza, melynek légellenállási együtthatója 0,29.
Ugyan az Opirusnál rövidebb a Cadenza (4965 mm), ám tengelytávját 45 milliméterrel megnyújtották, így tágasabb hely jut az utasoknak. Az autó az új Type-N platformra épül, amelyet több új Kia alatt is megtalálhatunk majd. Elődjénél 130 kilóval lett könnyebb a Cadenza, amelyet összesen három benzinmotorral forgalmazznak majd.
Minden piacon a helyi igényekhez igazodik a paletta, 165-től 290 lóerősek lesznek a motorok, elsőkerék-hajtással és új hatfokozatú automata váltóval párosítva. A csúcsmotor 3,5 literes V6-os lesz, 9,4 literes átlagfogyasztással és 7,2 másodperces százas sprinttel.