Új hűtőrács, változatlan forma
Sikeresen megvetette a lábát a kínai piacon a General Motors, a Buick az egész ország legnépszerűbb prémium márkájának számít. Presztízsmodellként adják el az ázsiaknak azt, ami Európában a közép- vagy alsó-középkategóriát jelenti, az itteni Insignia például odaát Buick Regalként fut.

Hamarosan újabb Opelt vehetnek meg prémium modellként a kínaiak, az új Astra Buick Excelle GT-ként kerül a helyi piacra. Formailag semmilyen meglepetést nem tartogat az autó, változást csak a buickos hűtőrács, az ehhez igazított első lökhárító és a hátul is lecserélt embléma jelent.

Prémium márka ide vagy oda, arról szó sem lehetett, hogy az Excelle GT megkapja az európai motorpalettát, helyben fejlesztett blokkok kerülnek az autóba. Azokból is összesen három benzines, amelyek közül a belépő 1,6-os 116 lóerős, legnagyobb nyomatéka pedig 155 Nm.

Középre került egy 138 lóerős, 175 Nm csúcsnyomatékú 1,8-as, míg a csúcsmotor az 1,6-os turbófeltöltős kivitele 180 lóerővel és 235 Nm-es nyomatékkal, utóbbi túltöltéssel egészen 266 Nm-ig növelhető. Minden motorhoz hatfokozatú automata váltó kapcsolódik.

Minimális módosításokat a kabinban is végrehajtott a GM, a hivatalos kommunikáció szerint olyan anyagok kerültek a beltérbe, melyeket kifejezetten a Buick márka számára fejlesztettek ki. Mindemellett a futómű hangolását is a helyi igényekhez igazították.