Az azonos nevű tanulmány után a Volkswagen bemutatta első saját terepjáróját az Amarokot. Korábban is volt pickup a VW kínálatában, az 1989-1997 között árult Taro azonban a Toyota HiLux volkswagenesített kivitele volt.

Az 5,25 méteres jármű neve az Észak-Kanada és Grönland vidékein élő inuit nép nyelvéből származik, farkast jelent. Az autó először négyajtós duplakabinos kivitelben készül, ám 2011 elejétől elérhető lesz singlecab változatban is.

2010 második felében jön Európában
Személyautós belsővel

Személyautós belsővel

Személyautós belsővel


Platóját tekintve többet nyújt, mint a konkurencia, 2,52 négyzetméteres, de a kerékívek közötti 1222 milliméternél sincs jobb a kategóriában, már keresztben is elfér egy szabványos Euro raklap. A jármű terhelhetősége 1,15 tonna, ugyanakkor vonóhoroggal akár 2,8 tonnás utánfutót is húzhat.

Eleinte egyetlen 2,0 literes turbódízel motorral készül az Amarok. A kétfokozatú biturbó feltöltéssel szerelt motor 160 lóerős, maximális nyomatéka 400 Nm. A motor egyszerűbb változata 122 lóerővel (340 Nm) 2010 közepén jelenik meg a kínálatban. Előbbi 7,8, utóbbi 7,6 literes átlagfogyasztást ígér. Mindkét motorhoz hatfokozatú manuális sebességváltó tartozik.

Háromféle hajtással készül az Amarok. Az egyszerűbb modellek szimpla hátsókerék-hajtással, de lesz állandó összkerékhajtás is, amelyben a Torsen differenciálmű alaphelyzetben 40:60 arányban osztja el a nyomatékot az első és hátsó tengely között.

A kategória legnagyobb platója

A kategória legnagyobb platója

A kategória legnagyobb platója


Harmadik variánsként kapcsolható négykerék-hajtás kerül a járműbe, amelynek zárásakor akár százszázalékos, vagyis 45 fokos lejtőn is képes feljutni az Amarok teljes terhelés mellett is. Felárért differenciálzár is kérhető minden változathoz, de a terepezést segíti a kapcsolható terep-blokkolásgátló, a lejtmenetvezérlő és a visszacsúszásgátló is.

A VW új terepjáróját Buenos Airesben gyártják így elsőként Argentinában kezdik forgalmazni, de 2010 elején Dél-Amerika többi országban is megjelenik. Az európai bemutató jövő év második felében lesz. Az autó kampányaként feltűnik majd az Argentinában és Chilében rendezett Dakar-ralin, ahol 36 jármű szerepel majd, mint a verseny hivatalos kísérő autója. Ellenfelei főként a Nissan, a Toyota, a Mitsubishi, a Mazda, a SsangYong és a Ford pickupjai lehetnek.