Elképzelhető, hogy 2011-től nem kerülnek forgalomba Lancia-modellek, helyettük a Chrysler márkanevet használnák ezeken az autókon. Mint ismeretes, a FIAT nyáron megszerezte az amerikai autógyár 20 százalékát, és ha teljesíti az előírt feltételeket, 2016-ra 51 százalékkal többségi tulajdonos lehet.

Komoly múltja van a Lanciának
Komoly múltja van a Lanciának

Komoly múltja van a Lanciának

Komoly múltja van a Lanciának


„Semmi kétségem, leszámítva néhány európai országot, a Chrysler globális márka lesz” – nyilatkozta Sergio Marchionne a FIAT-Chrysler vezérigazgatója, aki elmondta, azért van értelme használni inkább a Chysler márkanevet, mert világviszonylatban ismertebb, mint a Lancia.

„Nagyon körültekintően kell eljárnunk, nem pusztíthatjuk el a Lanciát, meg kell találnunk a megoldást, hogy a márka megőrizze önállóságát a Chryslerrel való szerződés nyomán létrejövő kínálatban” – mondta Marchionne.

Nagyon is érthető a FIAT felvetése, hiszen 2008-ban a Lancia 103 ezer autót értékesített, melyek közül 93 ezer Olaszországban kelt el. Ehhez képest 29 ezer Chrysler kelt el Európában, pedig itt nem rendelkezik hagyományokkal.

A legendás raliautó a Stratos

A legendás raliautó a Stratos

A legendás raliautó a Stratos


A FIAT-csoporthoz tartozó 103 éves márkának több lehetősége van. Az egyik, hogy a Lancia a Chrysler almárkájaként működne, ahogy a jelenleg az Abarth a FIAT esetében vagy a Daimler a Jaguarnál. Másik módszer lehet, hogy a Lancia olyan különleges felszereltségi szint lesz a Chrysler-modelleknél, mint a Fordnál a Ghia.

Azt azonban a FIAT-nál is elismerik, kevéssé valószínű, hogy az olasz vevők elfogadnák a Lancia helyett a Chrysler márkajelzést, így ott valószínűleg megtartják az eredeti állapotot, a többi európai országban lehet változás.

Az esetleges átnevezésről 2010 végére hoznak döntést.

Addig is két videó arról, hogy miért is szerett(j)ük a Lanciát: