Zajlik a második generációs Porsche Cayenne tesztelése. A terepjárót minimális álcával fotózták le. Most bizonyos, hogy a szabadidő-autó alig változik meg, marad a forma, a részletek lesznek mások.

A lényeg azonban a karosszéria alatt lesz, a mérnökök számára az jelentett kihívást, hogy könnyebbé és takarékosabbá tegyék az autót, miközben növelniük kellett a sportosságot, hogy lépést tartsanak olyan ellenfelekkel, mint az 555 lóerős BMW X5 és X6 M.

Megjelenik a LED-es nappali fény
Lesz mit állítani

Lesz mit állítani

Lesz mit állítani


Ahogy a jelenlegi változat, úgy az új Cayenne is a Volkswagen Touareggel közös alapokra épül. A pletykák szerint az autó nemhogy nem nő méretben, de valamelyest kisebb is lesz, mint korábban. Persze ne várjunk drasztikus változást, mindössze négy centit csökken a tengelytávolság, a magasság pedig kettőt. 

Az utastérben elsősorban a Panameránál látható formai megoldások köszönnek vissza. Markán szellőzők és kapcsolók sokasága várja az utasokat.

Nem változik meg a motorpaletta, továbbra is V6-os és V8-as motorok kerülnek a Cayenne orrába, de természetesen továbbfejlesztve. Az alapmodell a korábbi 3,6-os helyett, a VW-től érkező 3,0 literes lehet, a teljesítmény azonban marad 290 lóerő. Ezt követi a 400 lóerős 4,8-as, de a V8-as egy kissé megpiszkált változata a Cayenne S-ben 420 lóerőt mutat majd. Ugyanennek a motornak a turbóval is felszerelt változata 550 lóerőt teljesít.

Hibrid is készül belőle

Hibrid is készül belőle

Hibrid is készül belőle


Nem titok, hogy hibrid is készül a legnagyobb Porschéból, abban a V6-os benzineshez társítanak villanymotort. Természetesen az összes motor közvetlen befecskendezéses, felárért pedig duplakuplungos automatával is társíthatók.

Az új Porsche Cayenne bemutatójára elképzelhető, hogy már tavasszal a Genfi Autószalonon sor kerülhet, de legkésőbb ősszel megérkezik.