A Los Angeles-i Autószalonon rántotta le a leplet eddigi legnagyobb limuzinjáról, az M-ről az Infiniti. Komoly ellenfelekkel kell harcolnia az új modellnek, az 5-ös BMW-től és a Mercedes E-osztálytól kellene elszipkáznia vevőket, európai premierje 2010 őszére várható.

Retteghet az 5-ös BMW
Csúcstechnika az új Infinitiben 23


Első lépésben csak benzinmotorral lesz elérhető a limuzin, később azonban V6-os dízellel bővül a kínálat, sőt 2011-ben jön a hibrid is. Sajtóközleményében eddigi legszebb modelljének nevezi az M-et az Infiniti, front része valóban elegánsan domborodik, hátulja viszont nem sikerült annyira jól, kicsit a Jaguarra emlékeztet.

Az M-hez is a hátsókerék-hajtású FM platformot használta az Infiniti, előre kettős keresztlengőkaros, hátulra multilink rendszerű felfüggesztéseket épített. Acélvázra építkeztek a mérnökök, de az ajtók, a motorháztető és a csomagtartófedél alumíniumból készültek, így jócskán sikerült faragni a súlyból. A lemezek szabdalásánál kiemelt szempont volt a közel tökéletes légellenállás, az aerodinamikai együttható 0,27.

Csúcstechnika az új Infinitiben 24


Régóta híres arról az Infiniti, hogy autói kabinjában a legfinomabb anyagokat használja, nem kivétel az M sem. Sőt, a lehető legtökéletesebb munkára törekedett a márka, még egyetemi kutatók segítségét is kikérte, hogy valóban a legjobb tapintású anyagok szülessenek meg. A kellemes hangulatú utastérben a helykínálatra sem lehet panasz, a tengelytáv ugyanis 2,9 méter.

A jól ismert 3,7 literes, 320 lóerős, 360 Nm csúcsnyomatékú, V6-os motorral debütál az M, hétfokozatú, kormányról vezérelhető automata váltót párosítottak hozzá Standard, Eco, Sport és Snow üzemmódokkal. Telezsúfolták műszaki újdonságokkal az autót, a Blind Spot Intervention nevű rendszer a veszély elkerülése érdekében képes „belenyúlni” a kormányzásba, az Active Noise Control pedig kiszűri a motortér felől érkező, alacsony frekvenciájú hanghullámokat.

A Forest Air klímaberendezés a természet illataival nyugtatja a sofőrt, a fékerőt okosan adagoló Dynamic Cornering Assistance pedig a kanyarvadászatot könnyíti. Bizonyos modellekben opció lesz a négykerék-kormányzás. Sőt a járgányt különleges gázpedállal is felszerelik, ez ellennyomást fejt ki a vezető talpára, ha az túl agresszívan, túl pazarlóan vezet. Persze a rendszer egyetlen gombnyomással kikapcsolható.