Twingo Renaultsport R2 és Twingo Renaultsport R1 néven két új versenyautót készített a Renault sportrészlege, a Renaultsport Technologies. Ezzel a francia autógyár az első, amely az FIA összes R-csoportjába kínál autókat, hiszen már évek óta kapható a Clio R3 is.
A két új autó nagyban eltér egymástól. Az R1 motorja az utcai Twingo RS-sével megegyező, azaz az 1,6-os blokk teljesítménye 133 lóerő. Sebességváltója szintén széria, ötfokozatú manuális.
Persze ettől még lehet remek versenyautó, hiszen nagy teljesítményű fékkel szerelik, a bukócső beépítésével pedig jelentősen nőtt a karosszéria-merevség, a hangszigetelés, a hátsó ülés, a klíma stb. elhagyása nyomán pedig a tömege is rendben van. A szabályoknak megfelelően csupán 1030 kiló.
Mindezt tudja az R2 is, sőt többet is. Bár motorja ugyanúgy 1598 köbcentis, teljesítményét 160 lóerőre fokozták, miközben a maximális nyomaték 160-ról 180 Nm-re nőtt. Hajtása is komoly, ötfokozatú, a kormány mellől kapcsolható sebességváltóval, illetve önzáró differenciálművel látták el. A kézifék hidraulikus, lengéscsillapítói állíthatóak, így az útviszonynak és a pilóta habitusának megfelelően hangolható a járgány.
Az R2 csomagban vehető meg, azaz otthon kell összeszerel(tet)ni, ára 27 900 euró (7,6 millió forint). Ebben persze nincs benne az alapautó ára, de ha valakinek nincs még utcai Twingo RS-e, a Renaultsport kedvezményesen 10 990 euróért (3 millió forint) azt is árul.