Tavasszal a Genfi Autószalonra elhozta a Nanót Európába a Tata. Az indiai cég ugyanis nemcsak hazai piacon akarja árulni, de világhódításra készül az olcsó autóval. Az autó készül, s egyre több mindent lehet tudni róla.
A legfontosabb, hogy csak hasonló lesz a két autó, nevükön kívül kevés azonosság lesz. Közel 20 centit bővülve 3,3 méteresre nő a Nano, azért, hogy elférjenek a plusz biztonsági megoldások. Az első törésteszteken jól szerepelt a Nano.
Azonban növekedése ellenére is kicsi marad, több mint tíz centivel rövidebb, mint a Peugeot 107, ugyanakkor harminccal hosszabb, mint a Toyota iQ. Sőt az utastér a méretéhez képest tágas lehet, tekintve, hogy az szinte az egész autót jelenti, mert a motor a hátsó ülések és a csomagtartó alatt van.
Természetesen hozzánk nem az Indiában alkalmazott kéthengeres, 623 köbcentis, 33 lóerős motorral érkezik, helyette egy új háromhengeres, 1,0 literes 60 lóerőst szerelnek be. Kicserélik a sebességváltót, négyfokozatú helyett ötsebességes kerül bele, amely nagyobb végsebességet, jobb gyorsulást és takarékosabb üzemeltetést eredményez.
A nagyobb tempó miatt már nem az indiai modell moped kerekei kerülnek a járgányra, hanem 14 colos abroncsok és a futómű is módosul, kiszélesítik a nyomtávot. Látványra is megváltozik az autó, formája marad, de elöl projektoros fényszórókat alkalmaznak, díszítésként megjelenik a LED-es nappali fény, de diódákból alakítják ki a tükörházba kerülő irányjelzőket és a hátsó lámpákat is.
Az előírásoknak megfelelően lesz benne ABS, két légzsák és menetstabilizáló is. A szervokormány mellé pedig extraként klíma is rendelhető lesz. Persze a fenti módosításoknak meglesz az ára. Az Indiában 400-500 ezer forintos induló ár után Európában háromszor ennyibe kerül majd, de ez is jóval olcsóbb, mint a mostani új autók. 2011-ben mutatkozik be.
Nézze meg