Teljes megújuláson megy keresztül a Ford egyterűkínálata. Azután, hogy ősszel bemutatkozott az új C-MAX, most lehullt a lepel a felfrissült S-MAX és Galaxy modellekről is.
A megújult S-MAX új első lökhárítót és hűtőmaszkot kap, míg hátul átalakították a csomagtérajtót, a lökhárítót, és új LED-es lámpákat alkalmaznak. Az autót az oldalüvegeket keretező és a hátsó lámpákat összekötő új krómbetétek teszik különlegesebbé. További újdonság a gazdagabban felszerelt modellekhez kapható LED-es helyzetjelző az első lökhárítóban.
A Galaxy esetében ennél is visszafogottabban nyúltak a tervezők a járgányhoz, ám ez is elég volt ahhoz, hogy a korábbinál modernebb arcot kapjon. Új a motorháztető, a hűtőmaszk, a lökhárító és a ködlámpák is. A tetőbe új, ezüstszínű tetősínek kerültek, míg hátul itt is LED-es lámpákat találunk.
Az utastérben mindkét modellnél új színkombinációk és anyagválaszték jelent meg, de fokozták a klímaberendezés hatékonyságát is. Az S-MAX jobban felszerelt változatai új, multifunkciós fej feletti konzolt kapnak tágas tárolórekesszel.
Mindkét járműhöz rendelhető új prémium hangrendszer, amely 265 watt teljesítményű, nyolccsatornás erősítő köré épül, része egy középső hangszóró a műszerfal tetején és egy mélynyomó a bal hátsó ülés mögött.
Számos új technológia jelenik meg a modellek kínálatában, köztük a sebességhatároló, a kulcs nélküli indítás, a tolatókamera, a holttérfigyelő rendszer, ám a legfontosabb, hogy az új S-MAX-ban és Galaxyban mutatkozik be Európában a Ford vadonatúj, a korábbinál hatékonyabb, négyhengeres EcoBoost turbófeltöltéses, közvetlen befecskendezéses benzinmotorja.
A korábbi 2,3-as motort váltó 2,0 literes EcoBoost SCTi legnagyobb teljesítménye 203 lóerő, nyomatéka 300 Nm. Ezzel az S-MAX álló helyzetből 8,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára (8,8 s – Galaxy), a végsebessége 221 km/óra (Galaxy 217 km/óra).
Az új benzines mellett a dízelpaletta is átalakult az új S-MAX és Galaxy sorozatnál. A módosított 2,0 literes Ford Duratorq TDCi motorcsalád teljesíti az Euro 5-ös emissziós norma követelményeit, és három teljesítményszinttel kapható – 115, 140 és 163 lóerős kivitelben. Mostantól a Ford PowerShift duplakuplungos váltó is elérhető a Ford nagyautóihoz. Az EcoBoost benzinmotorhoz szériafelszerelésként jár, míg a dízelekhez opcióként rendelhető.
A Ford január 13-án, a Brüsszeli Autókiállításon mutatja be S-MAX és Galaxy modelljeinek legújabb változatait.