A tapintás, érintésen keresztül történő érzékelés rendkívül szubjektív és összetett. Az autók beltéri anyagainak megválasztásakor így a tervezők hagyományosan vásárlói fókuszcsoportok véleményét kérik ki annak kiderítésére, hogy mely anyagok nyerik el leginkább a vásárlók tetszését.

A Ford az első autógyártó a világon, amely egy robot segítségével végzi a belső felületek, kapcsolók, kárpitok, szövetek tudományos tapintásvizsgálatát.

A Ford szuperrobotja, – amely a RUTH (Robotized Unit for Tactility and Haptics, vagyis Tapintásérzékelésért Felelős Robotizált Egység ) nevet viseli- lehetővé teszi a mérnökök számára hogy a jármű belsejében elhelyezkedő anyagok megfeleljenek a leendő vásárlók szubjektív elvárásainak.  

RUTH akcióban
Csak az a fémes rész a jó, ami hideg

Csak az a fémes rész a jó, ami hideg

Csak az a fémes rész a jó, ami hideg


Az eredetileg csomagolástechnikai feladatokat ellátó robot többek között vizsgálja az anyagok puhaságát, hőmérsékletét, súrlódási tulajdonságait, de az illesztéseket is megnézi a rések minimalizálása érdekében. A mért adatokat ezután összehasonlítják a fogyasztói tesztek alapján kiváló minőségűnek ítélt anyagok értékeivel.

RUTH nem laboratóriumban, hanem valós felhasználói körülmények között egy prototípusban vizsgálódik, mintegy helyettesítve a leendő sofőrt.  Olyan tipikus tevékenységeket végez a mérések közben, mint a kormány elforgatása, a pedálok megnyomása, esetleg a klíma szabályozása.

Számos feladata között ellenőrzi például a nyomógombok, fogantyúk ellenállását, annak érdekében, hogy ne legyenek sem túl lazák, de ne is legyen túl nehéz benyomni, elforgatni őket. A robot az egyes gombokat, kapcsolókat, fogantyúkat egymással is összehasonlítja, az egységes komfortérzet biztosítása érdekében.