Új variánst mutat be az Exige alapjain a Forma1-ben jövőre visszatérő Lotus. A Lotus Exige S Type 72 minden idők legsikeresebb Forma-1-es versenyautójának a Lotus Type 72-nek állít emléket. A versenyautó 1970 és 1975 között összesen 20 Nagydíj-győzelmet szerzett.

Versenyzésre is alkalmas
Fekete és arany

Fekete és arany

Fekete és arany


Az autó Jochen Rindt, Emerson Fittipaldi, Ronnie Peterson és Jacky Ickx vezette, akik három konstruktőri bajnoki címet (1970, 1972, 1973) hódítottal el vele, ugyanakkor egyéni világbajnoki címet ünnepelhetett az autóval Jochen Rindt 1970-ben és Emerson Fittipaldi 1972-ben.

A most piacra kerülő különlegesség színében követi a versenyautót, a fekete alapszínt arannyal dísztik. Belül is hasonló a színösszeállítás, ugyanakkor egy kis tábla is jelzi a különlegességet, ugyanis a kocsiból csak minden győzelemre egy jut.

A GT3-as versenyszabályoknak megfelelő karosszériával

A GT3-as versenyszabályoknak megfelelő karosszériával

A GT3-as versenyszabályoknak megfelelő karosszériával


Ahogy az Exige-től megszokható a kocsi nagyon könnyű, mindössze 935 kilogramm, ehhez képest 1,8-as kompresszoros motorja 240 lóerős. Nem meglepő tehát, hogy 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/ órára, miközben végsebessége 233 km/óra.

Az autót az átlag Exige S-nél jobb felszereltséggel szállítják, hiszen van benne klíma, önzáró differenciálmű, nagyméretű AP Racing fékek, állítható kipörgésgátló és rajtautomatika is. Az autó ára természetesen borsos 40 332 euro, azaz 11 millió forint, de ebben nem szerepelnek a helyi adók.