Jövő év elején talán a Detroiti vagy a Genfi Autószalonon várható a Ferrari 599 GTB hibrid változatának bemutatása – számol be az olasz Quattroruote magazin. Az olasz sportkocsigyár gyár első hibridmodelljének megszületése nem teljesen saját ötleten alapul, hanem az egyre szigorodó emissziós normák kényszerítik erre a céget.

Az orrmotoros sportkocsiba a hagyományos V12-es erőforrás mellé egy villanymotor, illetve az azt tápláló lítium-ionos akkumulátor kerül. Az elektromos rendszereket a hátsó tengelynél elhelyezkedő sebességváltó két oldalára helyezik el.

A váltó két oldalára kerül a rendszer
A váltó két oldalára kerül a rendszer

A váltó két oldalára kerül a rendszer

A váltó két oldalára kerül a rendszer


Ahogy a Ferrari idei Forma-1-es versenyautójában, úgy ebben az utcai autóban is lesz KERS, amely lassítási fázisban tölti az akkumulátorokat, illetve a telepekben rejlő energia gombnyomásra bevethető, még nagyobb dinamizmusra sarkallva a kocsit. Start&Stop rendszer is kerül az autóba, amely dugóban, piros lámpánál állva automatikusan leállítja a hagyományos motort.

Nem meglepő, hogy épp lakott területen érhet el kiemelkedő üzemanyag-csökkentést a hibrid technika. A pletykák szerint az eredeti 27 liter helyett 17 literes átlagos fogyasztással beéri városi környezetben a módosított 599 GTB.

Az egyelőre tanulmányként szereplő autó várhatóan 2010 végén jelenhet meg a kereskedésekben. Nem ez lesz azonban az egyetlen hibrid Ferrari, hiszen a Európai Szabadalmai Hivataltól kiszivárgott vázlatok szerint a cég az orr- és a középmotoros járműveihez is megfelelő rendszert védetett le.