Négy nap múlva, január elsején rajtol a világ legnehezebbnek tartott tereprali versenye, a 32. Dakar-rali. Összesen több mint 9000 kilométert kell teljesíteniük a részvevőknek a tizenhat napos verseny folyamán. A mezőny Buenos Airesből indul és ugyanoda tér vissza, miközben Argentínából eljutnak Chilébe és vissza. (A teljes útvonal ITT megnézhető.)
A gazdasági válság hatására ezúttal magyarok hivatalosan nem szerepelnek a mezőnyben. De szurkolhatunk a szerb színekben induló Saghmeister Gábornak. Persze nemcsak a hazánk fiai maradtak távol az immár másodjára nem Afrikában rendezett versenytől, de a tavalyi 500 versenyjárművel szemben mindössze 372 indul. 184 motor és quad, 138 autó és 50 kamion.
Talán nem véletlen, hogy a főként európai versenyzőkből, csapatokból építkező versenyt 2011-ben már ismét Afrikában rendezik majd. Akkor valószínűleg Zágrábból indul Észak-Afrikba a Dakar, a cél Egyiptomban lesz.
Az autóknál nem kétséges, hogy Volkswagen-sikerre lehet számítani. A német gyártó célja, hogy megismételje tavalyi sikerét, sőt ha lehet, a 2009-es kettős győzelmet hármasra növelje. Erre lehet is esélyük, hiszen a Dakar-rali legsikeresebb gyártója, a 12 győzelemmel rendelkező Mitsubishi nem indít gyári csapatot.
A Volkswagen első számú versenyzője a tavalyi győztes Giniel de Villers, de Carlos Sainz a tavalyi fiaskó után, amikor élen autózva szenvedett balesetet, kettőzött elszántsággal tér vissza. A VW harmadik autóját Mark Miller, míg a negyediket Nasser Al Attiyah, az ötödiket pedig Mauricio Jose Neves vezeti majd.
A Mitsubishi helyett az eddig igazán maradandót nem alkotó BMW-csapat veheti fel a versenyt a Race Touaregekkel. A X3-asokkal induló csapat leigazolta „Mr. Dakart”, azaz a verseny legsikeresebb résztvevőjét, a kilencszeres győztes Stephane Peterhanselt, aki előbb motoron, majd autóval is nyerni tudott. Szintén a BMW-nél versenyez a volt mitsubishis Joan Nani Roma, aki 2004-ben még motorral nyert.
Nem szabad megfeledkezni a leggyorsabb privát versenyzőről, Robby Gordonról sem. Az amerikai ezúttal is Hummerrel próbál borsot törni a többiek orra alá. Csapat második autójába 1,1 millió dolláros állami támogatással egy chilei versenyző fizette be magát.
Bár korábban a KTM bejelentette, hogy a szervezők szabályváltoztatása miatt nem indít gyári csapatot a versenyen, nem kétséges, 2010-ben is az osztrák cég motorja lesz a nyerő. A szervezők ugyanis visszakoztak, mégsem tiltották ki a 450 köbcentinél nagyobb hengerűrtartalmú motorokat, helyette szűkítő használatára kötelezték azokat, hogy csökkentsék a teljesítményüket. A verseny végén várhatóan a korábbi győztesek valamelyike, Marc Coma, vagy Cyril Despres ünnepelhet, de a korábbinál nagyobb lehet a csata a 450 köbcentis motorosokkal.
A kamionoknál a papírforma szerint Kamaz-győzelem várható, hiszen az utóbbi nyolc versenyből hetet az orosz márka járművei nyertek. Tavaly épp Firdausz Kabirovval. Mégsem a kétszeres győztes a fő esélyes. Igaz, legutoljára négy éve nyert, így is Vlagyimir Csagin, a győzelem első számú várományosa, a cárnak becézett pilóta eddig öt elsőséget jegyez. Ha megszerzi a hatodikat, győzelmei számát tekintve befoghatja Karel Lopraist. A cseh ugyan maga nem lesz ott a mezőnyben, de unokaöccse Ales tovább öregbítheti a Tatra és a csehek nevét a Dakaron. A MAN ezúttal nem indít gyári csapatot.