Újra versenybe szállhat a Le Mans-i 24 órás viadalon a Porsche. Bár azt nem árulta el, hogy mikor lehet az új versenyautó első éles bevetése, de a Porsche vezetője Michael Macht az Autosport magazinnak elmondta, hogy nagy terveik vannak a jövőt illetően, ami meglepetést okoz majd, s amelyről tavasszal tesznek bejelentést.
„A Porsche családban mindenki boldog lenne, ha visszatérnénk Le Mans-ba, hogy újra a győzelemért küzdjünk. De ha megyünk, fel kell készülnünk, mert csak akkor állunk rajthoz, ha van esélyünk nyerni” – mondta Macht, sejtetve, hogy 2010-ben nem valószínű, hogy rajthoz állnak.
Mindeddig a Porsche a legsikeresebb gyártó a Le Mans történetében, hiszen járművei 16 abszolút győzelmet szereztek, a legutolsót 1998-ban. Persze azóta sem távolodtak el a megbízhatósági versenytől, de csak privát csapatokon keresztül, a kisebb kategóriákban versenyeztek. 2009-ben az LMP2-es kategóriában egy Porsche RS Spyder nyert.
A Porsche visszatérése persze felveti a kérdést az Audi szerepléséről. Bár 2009-ben a négykarikás márka alulmaradt a Peugeot-val szemben, az azt megelőző kilenc évben nyolc győzelmet szereztek. 2003-ban csak azért nem nyertek, mert akkor autójukat a Volkswagen-konszern Bentley néven futtatta, természetesen a győzelemig.
Elképzelhető, hogy ezúttal is csak átnevezésről lenne szó, hiszen nemrég a Porsche a Volkswagen-konszern tagja lett, ám Wolfgang Durheimer, a Porsche igazgatótanácsának motorsportokért felelős tagja azt mondta, nincs oka, amiért a Porsche és az Audi ne versenyezhetne egymás ellen.
A legérdekesebb kérdés persze a motor lesz. Az utóbbi években a dízelmotoros versenyautók nyertek a 24 órás versenyen, de hogy a Porsche egy ilyennel térjen vissza, kissé meglepő lenne, annak ellenére, hogy a Cayenne-ből már létezik ilyen. Sokkal valószínűbb a hibrid hajtás bevetése. A benzines-elektromos technológia a hamarosan a Panamera és a Cayenne sorozatgyártású változataiban is szerepel majd.