A szigorodó emissziós normák miatt a Porsche takarékos változatot készít. A kis fogyasztású sportkocsit a következő Boxsterből készítik – árulta el Hans-Jurgen Wohler, a Boxster-sorozat felelős igazgatója.
Természetesen a motor oldalon kezdik a takarékoskodást, ezért ahogy Wohler elmondta, négyhengeres vagy nagyobb valószínűséggel háromhengeres turbómotor kerül a sportkocsiba: „Nagy a nyomás az EU szabályalkotói felől, hogy csökkentsük a károsanyag-kibocsátást, de még nem tudjuk, hogy menyire tudunk lemenni. Az említett motorokkal nagyjából 180-200 lóerős teljesítményt érhetünk el, miközben a szén-dioxid-kibocsátás mindössze 180 g/km. Azt hiszem, 200 lóerős teljesítményt már el tudnak fogadni a vevők” – fejtette ki Wohler.
Az autógyártóknak elvileg néhány éven belül 130 g/km-re kell csökkenteniük a járműveik Co2-kibocsátását. Ez azonban a nagy gyártókra vonatkozik, azok a cégek, amelyek kevesebb, mint évi 300 ezer autót készítenek – így a Porsche is -, a komplett flottafogyasztásukat kell 25 százalékkal csökkenteni a 2006-os értékhez képest.
„Az alacsony CO2-kibocsátású Boxster minden bizonnyal segíthet csökkenteni az emissziónkat, de ez nem lesz egy megmentő. Nem a Boxster a volumenmodellünk. Évi maximum 15 ezer darab fogy belőle” – nyilatkozta Wohler.
A Porsche Boxster harmadik generációja várhatóan 2012-ben kerül piacra.