Két éve jártunk Olaszországban, hogy megnézzük, merre tartanak a General Motors kutatásai. Azóta sem álltak le, a torinói központban új hibrid hajtáson dolgoznak.

Az európai központban jelenleg a General Motors különféle hibrid alkatrészei – generátorok, akkumulátorok, vezérlő elektronikák – összehangolását végzik dízelmotorokkal. A cél ugyanis egy európai hibrid létrehozása.

Már korábban is készült egy dízel-hibrid hajtás a GM-nél, a Flextreme tanulmányban 2007 őszén ilyen szerepelt. Ott azonban egy olyan különleges megoldást választottak, amelynél minden esetben a villanymotor hajtotta a kerekeket, a dízelmotor csak az akkumulátorok töltésére szolgált. Az ideális működésre beállított 1,3-as motor így különösen takarékosan üzemelt.

1,6-os dízelmotorral párosítanak elektromost
Az Insigniába is bekerül

Az Insigniába is bekerül

Az Insigniába is bekerül


Pontosan ezért akar dízel-hibridet összehozni a GM. „Ha a legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztást akarjuk, akkor a dízel-elektromos hibrid a legjobb. A hibridek a legtakarékosabbak városban, a dízelek pedig a legjobbak autópályán” – mondta Maurizio Cisternino, a GM Europe vezető mérnöke.

Cisternino elmondása szerint legvalószínűbb, hogy az Astra és az Insignia lesz az első, amelyekben megjelenhet az új technológia. Ehhez egy jelenleg éppen fejlesztés alatt álló, új 1,6-os dízelmotort alkalmaznak majd.

A motor fontos szerepet kap a GM új motorcsere programjában is. Az új négyhengeres 2012-től leváltja az eddig 1,7 és 2,0 literes motorokat is a normál modellekben. Az első prototípusok már kész vannak és a laboratóriumi teszteket végzik velük. Miközben alkalmasak az önálló felhasználásra is, a vezérlésük megfelelő a hibridekhez. Egyelőre ugyan a dízel-hibrid motor jóval drágább (kb. 270 ezer forint) a benzin-elektromos variánsoknál, de egyelőre ezzel nem kell foglalkozniuk a fejlesztőknek.