A legutóbbi néhány centi hó is rendesen megkavarta az autósokat. Gyakoriak a csúszkálások, bénázások, még téli gumival is. Alább a téli szezon legüt?képesebb járm?vei következnek.

Hagglund

Gyors, zajos, hideg
Négy lánctalp, két motor

Négy lánctalp, két motor

Négy lánctalp, két motor


A Hagglund BV206-ost az északi népek mérnökeinek köszönhetjük. A Svédországban készült dupladobozos, lánctalpas járgányt rajtuk kívül a brit és a kanadai hadsereg is rendszeresítette, nem meglep? módon havas, mocsaras területeken használták ?ket.

Dobozai üvegszálas m?anyagból és a rétegek közé fecskendezett habból készültek. Manapság a sarkvidékeken, sípályákon is hasznosítják ezeket a kétélt? járm?veket.

Kettő, mégis egy

Kettő, mégis egy


A négy hajtott lánctalpat két darab motor hajtja, amelyek a Fordtól, illetve a Mercedest?l érkeznek. Munkába járáshoz ideális lehet, hiszen tizenhét f?nek van benne hely, és Budapesten bárhol át lehetne vele kelni a Dunán.
Kerekekre várva

Kerekekre várva

Arctic Snow Cruiser

Ez az amerikai behemót legfeljebb a reggelente a Szépvölgyi úton lezúgó szobaterepjárósok ijeszgetésére lenne jó. A gigantikus járgány csak a teszteken szerepelt jól, a sarkvidékre érkezve szinte azonnal elsüllyedt a hóban. Kapott ugyan pluszkerekeket és megpróbálkoztak más módosításokkal is, de nem mentek vele sokra. Valamikor a negyvenes évek elején magára hagyták a Déli-sarkon. Béke poraira.

Delta

Az egyik legjobban bevált konstrukció

Az egyik legjobban bevált konstrukció

Az egyik legjobban bevált konstrukció


A Tucker Sno-Catet mindenki ismeri, aki látott valamikor Delta f?címet. Igen, ez a hóviharban száguldó, kockaforma lánctalpas. Az alább linkelt remek videóban a harmincadik másodperct?l jön a jól ismert jelenet, ezúttal színesben. 

Érdemes végignézni, a fura vágások ellenére szívmelenget? látvány amint a narancssárga gépek törnek el?re a sark felé.

Terrabus  

A piros hetes vonalára is elkelne belőle pár

A piros hetes vonalára is elkelne belőle pár

A piros hetes vonalára is elkelne bel?le pár


Aránylag ritka állatfaj, a szakirodalom szerint tíz darab sincs bel?le a világon. Eredetileg turistáknak készítették, de mostanra legtöbbjük valamelyik sarkvidéki bázison teljesít szolgálatot.

Hasonlóan a Hagglundhoz, ebb?l is elég lenne egyetlen példány az egész szerkeszt?ségnek.

Lánctalp

Sarkvidéki lakóautó

Sarkvidéki lakóautó

Sarkvidéki lakóautó


Ha áthidaló megoldást keresnénk, amelyhez nem kell új járgány, csak kisebb átalakítás, akkor a kerekek helyére felszerelhet? lánctalpat rendelnénk meg.

Többféle méretben kapható, és már egy közepes méret? terepjáróból, esetleg 4×4-es személyautóból is képes igazi hójárót varázsolni, de húsztonnás teherautókra is gyártanak lánctalpat.

Voltak, akik ezt egy átalakított Hummerrel is kipróbálták. Remek, a sarkvidéki körülmények között is négy embernek kényelmes lakóautót faragtak a katonai járgányból.

Gyors, zajos, hideg

Gyors, zajos, hideg

Könny?súly

A sok nehéz vasdarab után nézzünk valami légiesebb járm?vet. Az antarktiszi kalandozásokhoz tervezett Ice Concept Vehicle igazán könny?, alig 360 kilogrammos darab. A BMW-t?l érkez? boxermotor – amely bio-üzemanyagot éget – egy légcsavar segítségével hajtja el?re a trimaránszer? dolgot. A végtelen hómez?n ez jó lehet, de a zsúfolt Budapesten nem hiszem, hogy beválna. Emellett még kicsi is, csak egy ember randalírozhat vele kedvére. 

a videó a hirdetés után indul