Már nemcsak a Spyker akarja megszerezni a General Motors eladásra kínált márkáját, a Saabot, beszállt a versenybe Bernie Ecclestone is. A Forma-1 vezetője azzal a Genii Capitallal közösen tett ajánlatot, amely a múlt hónapban szerzett többségi tulajdont a Renault F1 csapatban.

„Ez egy jó márka, amelyet a korábbi tulajdonosok valószínűleg elhanyagoltak” – mondta Bloombergnek Ecclestone, akinek vagyonát 3,7 milliárd dollárra teszi a Forbes magazin. „Egyelőre még nem a miénk, szóval várjuk meg, mi történik” – hárította el a további kérdéseket a mágnás, aki az ajánlat pénzügyi részleteit sem árulta el.

A Spyker már megtette ajánlatát
Továbbra is érkeznek megrendelések az autókra

Továbbra is érkeznek megrendelések az autókra

Továbbra is érkeznek megrendelések az autókra


A Genii tervei szerint már 2012-re nyereségessé tennék a Saabot, évi 105 ezer autó gyártása mellett. „Ez egy igazi lehetőség, és eléggé meglepő, hogy több befektető nem fedezte fel ezt” mondta Lars Carlstroem svéd befektető, aki a Genii Capitallal együtt dolgozik a projektben. „A Genii Capital szereti a márkákat és a Saab olyan erős név, mint a Porsche vagy a BMW.”

A Saab vezetősége ma ül össze tárgyalni a gyártás téli leállás után újbóli beindításáról, de megbeszélik majd az új ajánlatokat is, árulta el Haakan Danielsson igazgatósági tag.

Mint ismeretes, a General Motors már hosszú ideje próbál megválni a veszteséges Saabtól. Eleinte a svéd sportkocsigyártóval, a Koenigseggel tárgyalt, sőt meg is egyeztek, de aztán mégsem kötöttek üzletet. Ezután egy másik luxusautós céggel, a holland Spykerrel folytatták az egyeztetést. Ám a múlt hónapban a GM bejelentette, hogy miután a tervezett december 31-i időpontig nem tudnak megegyezni, bezárja a Saabot.

A Spyker már megtette ajánlatát

A Spyker már megtette ajánlatát

A Spyker már megtette ajánlatát


Csakhogy a Spyker nem hagyta annyiban és új ajánlattal állt elő. Ennek vizsgálatával egy időben a GM bejelentette, tovább tárgyal, de nemcsak a Spykerrel, hanem más vevőkkel is, és ezúttal nem tűz ki határidőt – sőt végül engedélyezte a Saabnak, hogy a téli leállás után újraindítsa gyártósorait.

Nemcsak a Spyker és Genii hajt azonban a Saabra, a MAN korábbi elnök-vezérigazgatója, Hakan Samulesson is vezet egy befektetőcsoportot, amely megvásárolná a Saabot. De ki lesz a befutó?

„Ez igen egyszerű, aki hozza a pénzt, viheti” – mondta Ed Whitacre, a General Motors megbízott ügyvezetője riportereknek tegnap.