A Volkswagen nemcsak versenycsapatként vesz részt a Dakar-ralin. A világ legnehezebb terepraliversenyének címvédője a szervezőket is ellátja autóval. Összesen 35 darab Amarok terepjáró végzi a versenyzők támogatását és segíti a szervezők munkáját az argentin és chilei területeket érintő, összesen 9000 kilométeres útvonalon.
Az új Amarok és vezetői számára az igazi kihívást az extrém útviszonyok és a magaslati terepek leküzdése jelenti, hiszen az útvonal a köves, száraz talaj mellett homokos, dűnés részeken halad, és az Andok hágóin keresztülfutva a világ egyik legszárazabb részét, az Atacama sivatagot is érinti.
Az Amarok, amelynek neve az Észak-Kanada és Grönland vidékein élő inuit nép nyelvéből származik és farkast jelent, jelenleg egyetlen 2,0 literes turbódízel motorral készül. Az autó 160 lóerős, maximális nyomatéka 400 Nm. A motor egyszerűbb változata 122 lóerővel (340 Nm) 2010 közepén jelenik meg a kínálatban. Szimpla hátsó-, illetve összkerékhajtással is elérhető a modell, amely 2011-től már nemcsak dupla, de szimpla kabinnal is készül.
A 32. Dakar-rali január elsején rajtolt Buenos Airesben, majd 16 nap múlva ugyanott érnek célba a résztvevők. Hat szakasz után a Volkswagen uralja a versenyt az autók között. Az első három helyen a csapat Race Touaregjei sorakoznak. A leggyorsabb eddig a korábbi rali-világbajnok, Carlos Sainz.
További hírek a Dél-Amerikában zajló versenyről: a DAKAR rovatunkban.