A Volkswagen nemcsak versenycsapatként vesz részt a Dakar-ralin. A világ legnehezebb terepraliversenyének címvédője a szervezőket is ellátja autóval. Összesen 35 darab Amarok terepjáró végzi a versenyzők támogatását és segíti a szervezők munkáját az argentin és chilei területeket érintő, összesen 9000 kilométeres útvonalon.

35 tagú falka
Öt Race Touareg indult

Öt Race Touareg indult

Öt Race Touareg indult


Az új Amarok és vezetői számára az igazi kihívást az extrém útviszonyok és a magaslati terepek leküzdése jelenti, hiszen az útvonal a köves, száraz talaj mellett homokos, dűnés részeken halad, és az Andok hágóin keresztülfutva a világ egyik legszárazabb részét, az Atacama sivatagot is érinti.

Az Amarok, amelynek neve az Észak-Kanada és Grönland vidékein élő inuit nép nyelvéből származik és farkast jelent, jelenleg egyetlen 2,0 literes turbódízel motorral készül. Az autó 160 lóerős, maximális nyomatéka 400 Nm. A motor egyszerűbb változata 122 lóerővel (340 Nm) 2010 közepén jelenik meg a kínálatban. Szimpla hátsó-, illetve összkerékhajtással is elérhető a modell, amely 2011-től már nemcsak dupla, de szimpla kabinnal is készül.

A biztonság itt is fontos

A biztonság itt is fontos

A biztonság itt is fontos


A 32. Dakar-rali január elsején rajtolt Buenos Airesben, majd 16 nap múlva ugyanott érnek célba a résztvevők. Hat szakasz után a Volkswagen uralja a versenyt az autók között. Az első három helyen a csapat Race Touaregjei sorakoznak. A leggyorsabb eddig a korábbi rali-világbajnok, Carlos Sainz.

További hírek a Dél-Amerikában zajló versenyről: a DAKAR rovatunkban.