Bár a Porsche azt már korábban bejelentette, hogy az idén bemutatkozó új generációs Cayenne-ből készül majd hibrid és a Panamerából is lesz ilyen, sportkocsiból nem készül villanymotoros. Ezt Michael Macht, a Porsche elnök-vezérigazgatója mondta el a brit Autocarnak.
„Műszakilag lehetséges volna, de nem tervezünk ilyet. Ez ugyanis pluszsúlyt jelentene” – szögezte le Macht. „Fékenergia-visszatermelést és start&stop rendszert akarunk a sportautóinkba, de nem hibrid hajtást. A sportkocsikat nem a városban használják, ahol a legnagyobb hasznot jelenti a hibrid rendszer” – tette hozzá Macht, aki elárulta, hogy a Porsche egy tisztán elektromos motorral szerelt sportkocsin dolgozik.
„Vannak bizonyos kísérletek, hogy készüljön tisztán elektromos szuperautó. Ám ahhoz, hogy elkészüljön, annak hoznia kell a jelenlegi modellek teljesítményét és hatótávolságát. Olyan autót akarunk csinálni, amely a mindennapokban használható” – mondta a Porsche vezetője, aki hozzátette azt is, a cég úgy véli, hogy a lítiumion akkumulátorok teljesítménye és biztonsága jelenleg még nem elég jó ahhoz, hogy azt elektromos vagy hibrid autóban használják.
Mindez persze szép és jó, de ne feledjük, még egy-két évvel a dízel Cayenne bemutatása előtt is azt nyilatkozták a Porsche vezetői, hogy soha nem lesz dízelmotor egy Porschéban. Ugyanakkor az is tény, hogy a Ferrarinál már készül az első hibrid sportkocsi. Ha az olaszoknak bejön, akkor a Porsche is elindulhat az úton.
Persze az is elképzelhető, a Porsche csak megvárja, hogy más megcsinálja neki a technikát. A Siemens és a Ruf tuningcég ugyanis folyamatosan fejleszti Porsche 911-esből épített villanyautóját, amelyet idén már meg is lehet venni. Emellett egy sor elektromos prototípust készítettek nemrég a Cayenne-ből is.
Ugyanakkor a Porsche sem mehet szembe a szigorodó emissziós normákkal, ezért készül például a háromhengeres Boxster is.