Idén lesz 65 éves a Fordot 2006 óta elnök-vezérigazgatóként irányító Alan Mulally. A szakember a Sunday Times elismerése mellett a TIME-tól is kapott egyet, a magazin világ legbefolyásosabb embereit felsoroló 2009-es listáján is az első helyen szerepelt. Az eredetileg repülőmérnök végzettségű Mulally korábban a Boeing elnök-vezérigazgatója volt, összesen 38 évet töltött a vállalatnál, ezért sokakat meglepett, amikor ifjabb Bill Ford az autógyár vezetői székébe ültette. Korábban nem volt példa arra, hogy az autóiparban teljesen tapasztalatlan vezető került volna a három legnagyobb amerikai gyár élére.

Mulally gyorsan felmérte a problémákat, amelyekkel a Fordnak akkoriban szembe kellett néznie, és meghirdette a vállalat átalakítását, valamint a globális modellportfólió kialakítását célzó tervét. Ehhez okosan, kedvező feltételekkel vett fel hiteleket, az ekkor megszerzett és még mindig rendelkezésre álló lehívható keret volt az, mely biztosította a Ford likviditását a válság idején, így a nagy hármasból egyedüliként nem kellett csődvédelemhez folyamodnia.

Az átalakítási terv érinti még a tevékenység racionalizálását, a párhuzamos funkciók megszüntetését, illetve kiemelt fejlesztések történtek a kutatás-fejlesztés, informatika, gyártás, beszerzés, készletgazdálkodás és logisztika területén. Mulally sikerét jelzi, hogy a Ford az elmúlt években, így 2009-ben is világszerte növelte piaci részesedését és a gazdasági válság tetőpontján is javítani tudta üzleti eredményeit, két egymást követő negyedévben is jelentős nyereséget elérve.

Mulally nem akar hasznot húzni sikereiből, 2009-ben lemondott fizetéséről és jelképes egy dollárért dolgozott.