Több autó fogyott 2009-ben Kínában, mint az USA-ban, ezzel az ázsiai ország lett a világ legnagyobb autópiaca. Miközben ugyanis az Egyesült Államokban tavaly 27 éves mélypontra került az eladás és 2008-hoz képest 21 százalékkal kevesebb jármű fogyott, Kína szárnyal, ott 46,1 százalékkal több kocsi kelt el. A pontos számok Kína 13,7 millió autó, USA 10,4 millió kocsi.
Persze azért, ha lakosszámhoz viszonyítjuk az adatokat, nem áll olyan rosszul az Egyesült Államok, hiszen ott csak 310 millióan élnek szemben a kínai 1,3 milliárddal. Nagyjából olyan a helyzet Amerikában, mintha 335 ezer autót adtak volna el nálunk. Ugyanakkor a kínai eladásokat a mi lakosságunkhoz viszonyítva 105 ezres értéket kapunk, nem véletlen, hogy a szakértők még komoly fejlődést várnak ott.
Jó tudni, hogy 2009-ben Magyarországon 61 ezer autó került forgalomba, de szárnyalás időszakában is csak nagyjából 230 ezer fogyott.
Kínában nem a hazai gyártók uralják a piacot, a legnagyobbak a Volkswagennel és a General Motorsszal létrehozott kínai-külföldi vegyesvállalatok. A legtöbb gépkocsit a Shanghai Volkswagen, a FAW Volkswagen és a Shanghai General Motors adta el.