Az elmúlt 27 évben Uwe Gemballa azzal szerzett hírnevet magának, hogy Porsche-modelleket tett még különlegesebbé, erősebbé, gyorsabbá. Most először azonban egy Ferrarit dolgozott át. Mi mást, mint a cégalapító nevét viselő Enzót. Kémfotókról már egy hónapja ismerjük a járgányt, most azonban Gemballa kiadta az összes részletet a MIG-U1 névre keresztelt járgányról.
A német vállalkozás aktív aerodinamikai rendszert fejlesztett a Ferrarihoz. Így az új első és a hátsó szárnyak helyzete is változó, de a diffúzor is új. Az új első spoiler akár plusz 35, a hátsó plusz 85 kilónyi leszorítóerőt termel, jelentősen javítva az autó tapadását. A teljesen új méretes hátsó szárny középső része ugyanakkor 120 km/óra felett automatikusan enyhébb szögbe fekszik. A leszorítóerő marad, de az autó nagyobb végsebességre képes.
Persze nemcsak az Enzo orra és fara alakult át, de oldalt és a tetőn is új elemek vannak. Az első sárvédők felső részét például megnyitották, hogy az új, nagy teljesítményű fékeknél keletkező hő távozhasson. A tetőn versenyautóknál megszokott módon szívónyílást alakítottak ki, amely a motorhoz vezeti a friss levegőt, de módosítottak az oldalt kialakított gyári réseken is.
Elöl nyolc, hátul 10 tíz centiméterrel kiszélesítették a Ferrarit a kerékjáratoknál, hogy a hatalmas kerekek elférjenek. Az ultrakönnyű, kovácsolt keréktárcsákból előre 19, hátra 20 colosak kerültek, 265/35, illetve 335/30-as gumikkal. Tapadásban biztos nincs hiba, de azért a futóművet is újra cserélték. Az állítható keménységű felfüggesztést emelő funkcióval is ellátták, amely gombnyomásra 45 milliméterrel magasabbra nyomja a kasztnit. 80 km/óra felett automatikusan visszasüllyed.
Persze mit sem érne ez a felhajtás, ha a kedves megrendelő nem kapna pluszlóerőket is a pénzéért. A 6,0 literes V12-es persze nem maradt érintetlen. Módosítottak a motorvezérlésen, és új kipufogót készítettek hozzá, mindez 40 lóerővel fejeli meg az eredeti teljesítményt. Így az Enzo már 700 lóerős. A menetdinamikai adatokról egyelőre nincs információnk, de a gyári modell 3,65 másodperces sprintideje és a 350 km/órás végsebesség ma is tiszteletet parancsoló.
Belül a korábbi versenyautó-hangulat a luxus felé mozdult el. Mindent aprólékosan bőrrel vontak be, ugyanakkor csúcskategóriás multimédia rendszer került a kocsiba. Van DVD, érintőképernyő, iPod csatlakozó és 950 wattos hifi is.
Bár a MÍG-U1 árát nem közölte a Gemballa, biztosan horribilis összegbe kerül. Még sem egykének szánják, összesen 25 darabot terveznek.