Az elmúlt 27 évben Uwe Gemballa azzal szerzett hírnevet magának, hogy Porsche-modelleket tett még különlegesebbé, erősebbé, gyorsabbá. Most először azonban egy Ferrarit dolgozott át. Mi mást, mint a cégalapító nevét viselő Enzót. Kémfotókról már egy hónapja ismerjük a járgányt, most azonban Gemballa kiadta az összes részletet a MIG-U1 névre keresztelt járgányról.

A német vállalkozás aktív aerodinamikai rendszert fejlesztett a Ferrarihoz. Így az új első és a hátsó szárnyak helyzete is változó, de a diffúzor is új. Az új első spoiler akár plusz 35, a hátsó plusz 85 kilónyi leszorítóerőt termel, jelentősen javítva az autó tapadását. A teljesen új méretes hátsó szárny középső része ugyanakkor 120 km/óra felett automatikusan enyhébb szögbe fekszik. A leszorítóerő marad, de az autó nagyobb végsebességre képes.  

A nevek
Komoly hifi és DVD is van

Komoly hifi és DVD is van

Komoly hifi és DVD is van


Persze nemcsak az Enzo orra és fara alakult át, de oldalt és a tetőn is új elemek vannak. Az első sárvédők felső részét például megnyitották, hogy az új, nagy teljesítményű fékeknél keletkező hő távozhasson. A tetőn versenyautóknál megszokott módon szívónyílást alakítottak ki, amely a motorhoz vezeti a friss levegőt, de módosítottak az oldalt kialakított gyári réseken is.

Elöl nyolc, hátul 10 tíz centiméterrel kiszélesítették a Ferrarit a kerékjáratoknál, hogy a hatalmas kerekek elférjenek. Az ultrakönnyű, kovácsolt keréktárcsákból előre 19, hátra 20 colosak kerültek, 265/35, illetve 335/30-as gumikkal. Tapadásban biztos nincs hiba, de azért a futóművet is újra cserélték. Az állítható keménységű felfüggesztést emelő funkcióval is ellátták, amely gombnyomásra 45 milliméterrel magasabbra nyomja a kasztnit. 80 km/óra felett automatikusan visszasüllyed.

Aktív aerodinamikai elemek segítik

Aktív aerodinamikai elemek segítik

Aktív aerodinamikai elemek segítik


Persze mit sem érne ez a felhajtás, ha a kedves megrendelő nem kapna pluszlóerőket is a pénzéért. A 6,0 literes V12-es persze nem maradt érintetlen. Módosítottak a motorvezérlésen, és új kipufogót készítettek hozzá, mindez 40 lóerővel fejeli meg az eredeti teljesítményt. Így az Enzo már 700 lóerős. A menetdinamikai adatokról egyelőre nincs információnk, de a gyári modell 3,65 másodperces sprintideje és a 350 km/órás végsebesség ma is tiszteletet parancsoló.

Belül a korábbi versenyautó-hangulat a luxus felé mozdult el. Mindent aprólékosan bőrrel vontak be, ugyanakkor csúcskategóriás multimédia rendszer került a kocsiba. Van DVD, érintőképernyő, iPod csatlakozó és 950 wattos hifi is.

Bár a MÍG-U1 árát nem közölte a Gemballa, biztosan horribilis összegbe kerül. Még sem egykének szánják, összesen 25 darabot terveznek.