Új kiemelten takarékos modell készült a Renault Clióból. Az új típust Brüsszelben mutatták be tegnap. A kissé bonyolult nevű Clio dCi 85 Renault eco2 a hagyományos 1,5-ös, 85 lóerős dízelmotorral szerelt változaton alapszik, azonban a már sokfelé bevetett praktikákkal még tisztábbá és takarékosabbá tették működését.

Kissé módosítottak a motorvezérlésen, amely immár elsősorban a takarékosságra fókuszál. Ebben a modellben a korábbinál hosszabb váltóáttételt alkalmaznak, de a 200 Nm-es nyomatéknak köszönhetően ez nem befolyásolja jelentősen a menetdinamikát. Azért, hogy csökkentsék a súrlódási veszteségeket, a motorban és a váltóban alacsonyabb viszkozitású olajakat alkalmaznak. A kisebb gördülési ellenállás elérése érdekében pedig speciális abroncsokon gurul a Clio.

Ezen túlmenően aerodinamikai változtatások is történtek a kocsin. Az első lökhárító alatti spoilert például 15 milliméterrel megnyújtották, módosítottak az első kerékdobokon, a hátsó tengelynél pedig speciális burkolatot vetnek be.

Az autó átlagfogyasztása a szabvány szerint 3,7 liter, miközben a szén-dioxid-kibocsátása is csupán 98 g/km. Elméletben egyetlen tank üzemanyaggal egy ilyen Clio képes 1486 kilométer megtenni. Eddig a hasonló motorizáltságú modell 4,4 liter fogyasztott.

Az új modell három és ötajtós kivitelben egyaránt elérhető, idén márciustól szerepel majd az árlistákon.