Már nemcsak Porschéval, Ferrarival, Aston Martinnal versenyezhet, aki a Nemzetközi Automobil Szövetség GT1-es kategóriájába vágyik, a Nissan is megépítette a maga fegyverét. A privát csapatoknak szánt GT-R GT1-et a japán gyár házi versenyrészlege a Nismo hozta össze.

400 kilóval könnyebb
Otthonos környezet

Otthonos környezet

Otthonos környezet


Bár az autó az utcai modell karosszériájának alapjaira épül, kevés azonos dolog van. Lecserélték a lökhárítókat, a motorháztetőt, illetve az első sárvédőket is, mind szénszálas műanyagból készült. Hol a nagyobb leszorítóerő, hol a jobb hűtés játszott szerepet. Persze a kocsit diffúzorral és egy méretes szárnnyal is felruházták.

Erre annál is inkább szükség van, mert a verseny GT-R-ben az utcaival ellentétben nem négykerék-hajtást találunk, itt a motor ereje csak a hátsó tengelyt hajtja. Sőt, nem ugyanaz a motor sem. Nem holmi tuningról van itt szó, hanem komplett cseréről. A V6-os turbó helyett V8-as szívómotor kerül a járműbe. Az eredeti 480 lóerő helyett itt 600 lóerő gyorsítja a Nissant, a motor maximális nyomatéka 650 Nm.

Egyedi karosszéria épült hozzá

Egyedi karosszéria épült hozzá

Egyedi karosszéria épült hozzá


Így aztán bizonyosan piszok gyors a GTR, főként mert a versenyautó csak 1350 kiló, szemben a szériamodell 1720 kilogrammos tömegével. A fékezésről karbon-kerámia féktárcsák és hatdugattyús féknyergek gondoskodnak, amelyek szépen megbújnak a 18 colos kovácsolt versenyfelnik mögött.

Nem olcsó a GT1-es Nissan, a cég 720 ezer dollárt, azaz valamivel több, mint 130 millió forintot kér érte. Ugyanakkor máris van két csapat, amely 2010-ben a Nissan GT-R-rel versenyez az FIA GT1 Világbajnokságon, egy brit és egy svájci már rendelt az autóból.

Kíváncsian várjuk az első versenybeszámolókat a szerepléséről!