Hosszabb a konkurenseknél
Hosszabb a konkurenseknél
Fotó megosztása:
LED-ek világítanak elöl
LED-ek világítanak elöl
Fotó megosztása:
2,99 méter a tengelytávolsága
2,99 méter a tengelytávolsága
Fotó megosztása:
2002 után új A8
2002 után új A8
Fotó megosztása:
Itt sincs már izzó
Itt sincs már izzó
Fotó megosztása:
A vezetőre szabva
A vezetőre szabva
Fotó megosztása:
Ötféle alapszín létezik
Ötféle alapszín létezik
Fotó megosztása:
Négyzónás klíma is kérhető
Négyzónás klíma is kérhető
Fotó megosztása:
Akár 19 hangszóróval
Akár 19 hangszóróval
Fotó megosztása:
Éjszaka segít a hőkamera
Éjszaka segít a hőkamera
Fotó megosztása:
Holttérfigyelő is van
Holttérfigyelő is van
Fotó megosztása:
Automatikusan képes fékezni
Automatikusan képes fékezni
Fotó megosztása:
A vezető kezéhez közel került a váltókar
A vezető kezéhez közel került a váltókar
Fotó megosztása:
Alumínium karosszériával továbbra is
Alumínium karosszériával továbbra is
Fotó megosztása:
Két 4,2-es motorral indul a gyártás
Két 4,2-es motorral indul a gyártás
Fotó megosztása:
Állítható a váltó, a motor, a furómű és a kormányzás is
Állítható a váltó, a motor, a furómű és a kormányzás is
Fotó megosztása:
Nemcsak fa, fémbetét is kérhető
Nemcsak fa, fémbetét is kérhető
Fotó megosztása:
Nem csak quattro készül
Nem csak quattro készül
Fotó megosztása:
Nem csak quattro készül
A tavalyi világpremier után Detroitban is kiállította az
Audi az új A8-at, amellyel kapcsolatban egy bejelentést is tartogatott a gyár. Ezek szerint márciusban, a Genfi Autószalonon lesz látható a limuzin
benzines-elektromos kivitele, a hírt Rupert Stadler, az Audi igazgatótanácsának elnöke kürtölte világgá.
Nem kellett sokáig várni a megerősítésre sem, John de Nysschen, az Audi America igazgatója is beszélt az új modellről. Szavai szerint szó sem lehet holmi félhibrid rendszerről, a benzines-elektromos A8 a Toyota Priuséhoz hasonló párhuzamos hajtásláncot kap.
Ennek megfelelően korlátozott ideig az elektromotor önállóan is képes lesz mozgatni az autót, azt azonban nem árulták el, hogy pontosan milyen kombinációjú hajtáslánc készül. Az Audi úgy véli, határozott nemet kell mondani azokra a technológiákra, melyek nem segítenek a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás jelentős csökkentésében, a németek zsákutcának tartják a félhibrideket.
Egyelőre csak tanulmányként mutatkozik be Genfben az A8 hibrid, idén azonban megismerhetjük a márka első szériagyártású benzines-elektromos modelljét, a Q5 Hybridet.