Eltérő drágulás

Emelkedik a tömegközlekedés ára. A MÁV-Start, a GYSEV és a Volán járműveire érvényes havi bérletek ára átlagosan 10, a jegyeké 15 százalékkal lesz magasabb február elsejétől – közölte a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium. A cél az érintett – állami tulajdonú – vállalatok kiegyensúlyozottabb finanszírozása, magyarul a bevételek növelése.

a kép nagyobb mint 150px!
Forrás: Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium

A jegy 15, a bérlet 10 %-kal kerül többe
A jegy 15, a bérlet 10 %-kal kerül többe

A jegy 15, a bérlet 10 %-kal kerül többe

A jegy 15, a bérlet 10 %-kal kerül többe


A rendszeresen buszozók vagy vonatozók közlekedési terhei emelkednek kisebb mértékben – hangsúlyozza a tárca sajtóközleménye. Mindkét emelés messze meghaladja az inflációt – hangsúlyozzuk mi.

BKV: plusz négy százalék

A BKV-s jegy- és bérletárak emeléséről még korábban döntött a Fővárosi Közgyűlés, a budapesti tömegközlekedés négy százalékkal kerül többe február elsejétől. A vonaljegy ára 300 helyett 320 Ft lesz, a havi bérlet új ára 9800 forint.

A drágulással többen ülnek autóba

Az áremelés az autóforgalmat növeli

Az áremelés az autóforgalmat növeli

Az áremelés az autóforgalmat növeli


Nem kevesen, például a VEKE szakértői vélik úgy, hogy a közösségi közlekedés drágítása még több ember számára teszi kényelmesebbé, gyorsabbá és időnként kiszámíthatóbbá a személyautót, ezért a magasabb jegyár nem jár a remélt többletbevétellel az elmaradozó utasok miatt.

A múltbeli tapasztalat megerősíti ezt a feltevést, a Volán társaságok és a MÁV és százezerszám veszít el autóba szálló utasokat, ami környezetvédelmi szempontból aggasztó. Két felnőttnek nyolc litert fogyasztó autót feltételezve megéri személygépkocsival útra kelni, egy takarékos autóval egy embernek is olcsóbb lehet az autó a Volán vagy a MÁV-Start szolgáltatásánál. Feltéve persze, hogy az illetőnek egyébként is volna autója.