Az első, két méter széles, tizenhárom méter hosszú, acélelem beillesztésével elkezdődött a híd építése. A precíz és aprólékos munkát Európa legnagyobb hídépítő bakdarui végzik: milliméternyi pontossággal illesztik helyükre a monstrumokat úgy, hogy közben a hídon zavartalan a tömegközlekedés, szünet nélkül járnak a buszok és a villamosok.

A déli oldalon zavartalan a közlekedés
A rombolás után elkezdődött az építés

A rombolás után elkezdődött az építés

A rombolás után elkezdődött az építés


A hosszában kettévágott híd északi részén zavartalanul végezhetik a felújítást, hiszen a déli rész villamosforgalmának rezgései nem akadályozzák az aprólékos munkát.
Az acéllemezek felszínén alakítják majd ki a gépjárművek pályáját és a villamos síneket. Ezt megelőzően azonban ide kerülnek át az ideiglenes villamosvágányok is – amíg a híd másik felének felújítását is elvégzik.

Gyors munka

A vasbetonlemez-bontás során nagyjából háromszáz darab, egyenként négy tonnás, két méter széles elemet emelnek le a szerkezetről. A munkát a Margitszigetnél kezdték és egyszerre haladnak a budai, illetve a pesti oldal felé. Így kétszer olyan gyorsan lehet haladni, mintha parttól partig történne a felújítás.

Forrás: budapest.hu