Tíz ablaktörlőt, öt hagyományos csapos szerkezetű és öt flat-blade, azaz szerkezet nélküli, egytestű lapátot vizsgált meg a német autóklub, az ADAC, hogy kiderítse, melyik könnyíti meg leginkább a tisztánlátást csapadékos időben.

A Német Autóklub (ADAC) internetes oldalán közzétett legfrissebb ablaktörlő-tesztje során a Bosch Aerotwin minden kritérium tekintetében a mezőny élén végzett és a tesztelt lapátok közül egyedüliként elnyerte a tesztelők „Kiváló” minősítését. Az öt szerkezet nélküli, úgynevezett flat-blade-kivitel mellett öt hagyományos szerkezetes konstrukció is szerepelt.

Bifiduszeszenzisz az ablaktörlőiparban is
A Bosch tudományos reklámszövegét még a joghurtgyártók is megirigyelhetik:
Hagyományos, szerkezetes
A győztes a Bosch-tól

A győztes a Bosch-tól

A győztes a Bosch-tól


A Bosch Aerotwin pontosan méretre szabott Evodium feszítőszál segítségével produkálja kiemelkedő törlési képességét, amely optimálisan idomul a szélvédő ívéhez. Az így kialakuló egyenletes nyomóerő révén az Aerotwin a szélvédő minden részén tökéletes törlési teljesítményt érhet el. Mindezen túl aerodinamikailag ideális kialakítású profilja biztosítja, hogy a lapát még magasabb sebességtartományokban se emelkedhessen fel az üvegfelületről, miközben az általa keltett szélzajok is igen csekély szinten maradnak.

A törlőgumi rugalmas hátoldalával, kopásálló élével és súrlódáscsökkentő bevonatával különösen igényes konstrukciót képvisel. A magas ellenálló képességű gumikeverék, valamint a szélvédőn kialakított egyenletes nyomóerő révén a Bosch Aerotwin ablaktörlő-lapátokat lényegesen hosszabb élettartam jellemzi.

A járműre szerelhetőség feltételeit és a plusz 20, valamint mínusz 8 Celsius fokban produkált törlési minőséget egy Volkswagen Golf IV típusú személygépkocsin vizsgálták. Az egyes ablaktörlőknek új állapotban, valamint kopási vizsgálatot követően, illetve a napsugárzás mesterséges szimulációja után is számot kellett adniuk képességeikről.

A különböző járműmodellek ablaktörlőkarjaira csatlakoztatás gyakran okozhat problémát – állapították meg az ADAC szakemberei. (Ezt bárki megerősítheti, aki próbált már benzinkútnál vásárolt univerzális lapátot felszerelni autójára.) Az ADAC a törlőlapát és a kar közé könnyebben szerelhető, egységesített csatlakozóelemek kidolgozását sürgette. Bizony, a szabványosítás jó dolog.

Hagyományos, szerkezetes

Hagyományos, szerkezetes

Hagyományos, szerkezetes


A legjobb eredményeket egyértelműen a korszerű, szerkezet nélküli konstrukciók érték el. A teszt „Kiváló” minősítését az Aerotwin nem csupán igen hosszú élettartama során nyújtott kiváló törlési képességével érdemelte ki, a Bosch lapátja a járműre szerelhetőség és az ablaktörlőkarra rögzíthetőség tekintetében is a legjobb osztályzatot szerezte meg. Az ismertebb márkák közül az SWF és a Valeo is elfogadhatóan szerepelt, viszont a Champion szerkezetes lapátja meglepően gyengén teljesített.

Az ADAC összegzése szerint mindenképpen érdemes ablaktörlő vásárlásakor figyelni a minőségre, még akár valamivel magasabb kiadás mellett is. A teszt során ugyanis az igényesebb, így némileg drágább konstrukciók összességében lényegesen jobban szerepeltek az olcsóbb kiviteleknél. Az autósoknak mindemellett célszerű inkább a korszerűbb, úgynevezett flat-blade törlők mellett dönteniük, mivel ezek általában hosszabb időn át, kedvezőbb törlési teljesítménnyel szolgálnak.