A hathengeres, fekvő csillagmotorra emlékeztető elrendezésű külső-égésű motor 650 °C-ra melegített vízgőzzel működik. Természetesen a gőz előállítására már nem rozsdás kazánt és szenet használnak, hanem a körülményeknek legjobban megfelelő, szinte bármilyen üzemanyag megteszi. Induláskor a kazánban lévő égőfejek öt másodperc alatt felmelegítik a csövekben lévő vizet. Amelyek aztán 200 bar-os nyomással jutnak a hengerekbe.
Hatékony, környezetbarát
A gyártó szerint a rendszer a felhasznált üzemanyag energiatartalmát 46 százalékos hatékonysággal képes mozgási energiává alakítani. Ez 15 százalékkal jobb, mint amit a mai leghatékonyabb dízelmotorok képesek elérni.
Az egész égési folyamat légköri nyomáson történik, így nem is keletkeznek a nitrogén-oxidokhoz hasonló veszélyes gázok. A kazánban felhevített forró gőz spirálcsöveken keresztül áramlik a munkahengerekbe, majd miután elvégezte a dolgát, a hűtőfolyamat után visszakerül a zárt körfolyamat elejére. Közben a víz a kenést is elvégzi, nincs szükség külön kenőolajra.
Váltó nélkül
További előnye a gőzgépnek, hogy mindössze kilencven kilogrammot nyom. A relatív könnyű és kompakt szerkezetnek hagyományos sebességváltóra és indítómotorra sincs szüksége, így ezeket a felszabaduló helyeket is lehet másra használni. A gőzgép a villanymotorokhoz hasonlóan alacsony fordulatszámon adja a legnagyobb nyomatékot, majd a fordulatszám növekedésével párhuzamosan csökken a forgatónyomaték is. A tesztek szerint 3600-as percenkénti fordulaton a kezdeti 1150 Nm-es nyomaték 355 Nm-re apad.
A gyártók nem titkolt célja, hogy az elméletileg személyautókba is beépíthető szerkezettel megdöntsék a gőzüzemű géppel elért 238 km/órás sebességi rekordot.