Genfben tartja az új Mégane CC világpremierjét a Renault, ezzel tehát megújul a modellcsalád utolsó, hatodik tagja is. Az elődhöz hasonlóan az új Mégane-ban is üvegből van a nyitható keménytető, az üvegfelület 0,47 négyzetméteres.
21 másodperc alatt nyílik a tető
A konkurencia egy része átállt a háromrészes nyitható tetőre, de a Renault kitart az egyszerűbb, két részből álló konstrukció mellett.
A nyitáshoz 21 másodpercre van szüksége az elektrohidraulikus nyitószerkezetnek.
Huzat ellen a hátsó ülések mögé beszerelt szélfogó ad védelmet, gyakorlatilag egy üveglap a fejtámlák mögött. A Renault szerint egészen 90-es tempóig huzatmentes marad vele az utastér.
Az eddig 190-490 literes csomagtartó nyitott tetővel tágasabb, zárt állapotban viszont kisebb lett, most 211-417 liter között változik a térfogata. A karosszéria jóval erősebb elődjéénél, a csavarodási merevség 80 százalékkal múlja felül az eddigit.
EDC: a Renault DSG-je
A motorok között nincsenek újdonságok az ötajtóshoz képest. A benzinesek közül az 1,6 literes, 110 lóerős a legolcsóbb, fölötte a 130 lóerős 1,4 TCe és a 140 lóerős kétliteres áll. Utóbbi CVT-váltóval is párosítható.
A dízelek között az 1,5 dCi 110 a legérdekesebb, mert ehhez lesz kapható a Renault első duplakuplungos váltója. Az ő DSG-jük neve EDC (Efficient Dual Clutch – hatékony kettős kuplung), ami a hatfokozatú szerkezet kis veszteségeire utal.
A váltó kényelme elvileg nem növeli az autó fogyasztását. A két erősebbik dízel az 1,9 dCi 130 és a 2,0 dCi 160 lóerővel.
A modell magyarországi forgalmazása májusban vagy júniusban kezdődik az importőr tájékoztatása szerint.