Két új sportmodellen is dolgozik a Ford és mindkettőhöz a Focus adja az alapot – tudta meg a brit Autoexpress. Az egyik egy úgynevezett Clubsport kivitel, amely a jelenlegi modell továbbfejlesztett változata. A 2,5 literes turbómotor a mostani 300 helyett 350 lóerős lesz. Ezzel párhuzamosan valamelyest csökkentik a jármű tömegét, ugyanakkor a korábbinál feszesebb futómű és peresebb gumik kerülnek az autóra. A látványt különleges fényezéssel, az utasteret versenyülésekkel dobják fel.

350 lóerős lehet
350 lóerős lehet

350 lóerős lehet

350 lóerős lehet


Állítólag a mindössze 500 darabos szériában elkészülő autó képes lesz 5 másodperc alatt teljesíteni a 0-100 km/órás sprintet. Év végén mutatkozhat be.

Ennél is izgalmasabb a Focus RS új generációja. A januárban bemutatott új Focusból épülő sportmodellbe ugyanis visszatérhet a négykerék-hajtás. Ezt a megoldást az Escort Cosworth modellben használta utoljára a Ford, a Focusokból kimaradt.

Ám ne gondoljuk, hogy az Audihoz vagy a Subaruhoz hasonló megoldást választ a cég, helyette egy villanymotor forgatná a hátsó kerekeket. Az így kialakított hibrid hajtás nemcsak erőteljes gyorsításkor, de az üzemanyag-takarékos vezetéskor is hasznos. Kiegészítenék ugyanis fékenergia-visszatápláló és a motorleállító rendszerekkel is.

Hibrid hajtást rejt majd

Hibrid hajtást rejt majd

Hibrid hajtást rejt majd


A nagyjából három év múlva várható autóba nem a mostani Volvo-eredetű, 2,5 literes motor kerülne, helyette visszatérnének a 2,0 literes hengerűrtartalomhoz. A teljesítménye ennek is 300 lóerő lenne, de a villanymotor nyomatékát kihasználva a jelenleginél is gyorsabb autó születhet.

Természetesen a karosszériáját egyedi elemekkel tennék sportossá. Nem hiányoznak majd a látványos spoilerek, sárvédő-szélesítések sem.