A Matech Racing bejelentette, hogy elfogadja a versenyt szervező Automobile Club de l’Ouest felkérését, és rajthoz áll a 2010-es Le Mans 24 órás versenyen június 12-13-án. Így 41 év után újra rajthoz áll a Ford GT a világ legrégebbi tartóssági versenyén.

Nők a kormány mögött

Az FIA GT magyarországi futamán a hazai sportrajongóknak is bemutatkozó csapat Ford GT versenyautóját Svájc két legsikeresebb női autóversenyzője Natacha Gachnang és Cyndia Allemann vezeti majd, a csapat harmadik – természetesen hölgy – tagját még keresik.

Nem ők vezetik az autót
5,0 literes V8-as motorral

5,0 literes V8-as motorral

5,0 literes V8-as motorral


A Matech egyébiránt egy másik Ford GT-t is szeretne nevezni az FIA GT bajnokságban részt vevő férfi pilótáival, emellett megkapta meghívóját a szintén Ford GT-vel versenyző Marc VDS Racing is, amely autójának fejlesztését, valamint szervizhátterét is a Matech biztosítja.

Ideális esetben így a 2010-es Le Mans 24 órás futamon akár három Ford GT is rajthoz állhat, 1966-ban ennyi pont elég volt az első három hely megszerzéséhez a GT 40-nek.

A Matech versenyautója a GT40 újkori reinkarnációja. Negyven évvel az eredeti GT40 után a 2002-es Detroiti Autószalonon leplezte le a Ford az új GT40 koncepcióautót, amely végül Ford GT néven került piacra, limitált darabszámban. Európában csupán 101 szerencsés rajongó vásárolhatta meg, éppen annyi, amennyit annak idején a legendás elődből gyártott az öreg kontinens számára a Ford a 60-as években. Ez a 101 utcai sportautó szolgál a versenyistállókban is, például a Matechnél készülő GT1-es és GT3-as versenyautók alapjául.

Videón a Matech Ford GT

Maranello réme

Hármas GT40 siker 1966-ban

Hármas GT40 siker 1966-ban

Hármas GT40 siker 1966-ban


A Ford 1966-ban, a Le Mans-i 24 órás versenyen mindörökre beírta magát a világ motorsportjának történetébe. A történet azonban még 1963-ban kezdődött, amikor ifjabb Henry Ford hosszas tárgyalásokat folytatott a Le Mans-ban addig domináló maranellói istálló tulajdonosával, Enzo Ferrarival a márka megvételéről, aki végül az utolsó pillanatban elállt az üzlettől.

Ford úgy érezte, vélt sérelméért egy módon, a versenypályán vehet elégtételt. Ekkor Caroll Shelby munkája révén – akinek a neve többek között a Mustang révén mára fogalommá vált – megszületett a Ford GT40, amely 1966-ban mindhárom dobogós helyet elhozta a Le Mans-i 24 órás futamon.

Rekordok és pezsgő

Az először 1964-ben bemutatkozó, ám 1966 és 1969 között Le Mans-ban verhetetlennek bizonyuló GT40 számos rekordot szerzett meg a ‘Kék Ovál’ részére, többek között négy éven át, 1964 és 1967 között tartotta a leggyorsabb kör és a leggyorsabb átlagsebesség rekordját. A Ford GT40 volt az is, amellyel először tettek meg a 24 óra során több, mint 5000 km-t. Végül, nem utolsósorban a Ford GT40-hez fűződik minden idők négy legszorosabb célba érkezéséből kettő. Ugyanakkor ez az autó, illetve pilótája alapozta meg a már általánossá vált ünneplést a futamok után.

A pezsgőzés is a Ford GT-től ered

A pezsgőzés is a Ford GT-től ered

A pezsgőzés is a Ford GT-től ered


Amikor az 1967-es Le Mans 24 órás versenyt nyerő Gurney és Foyt kezébe nyomták az óriáspezsgős üveget a pódiumon, Gurney megpillantotta az örömmámorban úszó ifjabb Henry Fordot és Caroll Shelbyt feleségeikkel a karjukon néhány olyan újságíró gyűrűjében, akik korábban csúfos kudarcot jósoltak a pilótapárosnak, ekkor felrázta az üveget, és mosolyogva minden közelben állót beborított a pezsgővel. Ezzel megalapozta ezt a több, mint 40 éves hagyományt, amely minden autóverseny díjkiosztójának elengedhetetlen része.