A szponzorok elmaradása miatt kihagyta a 2010-es Dakar-ralit Szalay Balázs, de már a visszatérést tervezi. A legtapasztaltabb magyar dakaros, aki 11-szer vágott neki a versenynek, idén 14 különböző terepraliversenyen áll rajthoz, amelyekkel felkészülhet a 2011-es Dakarra.
„2010-ben Bunkoczi Lászlóval indulunk a magyar bajnokságban, az FIA Közép-Európa Zóna Kupában és a FIA Európa Kupa futamokon, melyek mindegyikén célunk a dobogó legfelső fokára állni” – mondta Szalay Balázs.
Mint az Opel Dakar Team mai sajtótájékoztatóján elhangzott, annak ellenére indulni akarnak a világ legnehezebb versenyének tartott viadalon, hogy még nem dőlt el az utóbbi két év dél-amerikai rendezés után újra Afrikában lesz-e a Dakar-rali.
Mint Szalay elmondta, másfél éves előkészítés után idén elkészül a csapat új autója. A jármű külső borítását a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói és oktatói tervezték meg, de a végleges forma a General Motors szélcsatornájában végzett tesztek nyomán alakult ki. Márciustól kezdődik a külső elemek alapján a megfelelő váz gyártása.
Az autó futóművét azon francia cég mérnökei tervezték, akik annak idején a Nissan gyári autót tervezték és építették, majd a Volkswagennek, legutóbb pedig a BMW csapat járművein dolgoztak.
A korábbinál is erősebb motor kerül a versenyautóba, amelyet jelenleg már épít a GM Racing Detroitban és nyárra érkezik Opel Dakar Team műhelyébe. Az erőátviteli rendszert a VW Motorsport jóváhagyásával tudták megszerezni egy angol cégtől.