A szponzorok elmaradása miatt kihagyta a 2010-es Dakar-ralit Szalay Balázs, de már a visszatérést tervezi. A legtapasztaltabb magyar dakaros, aki 11-szer vágott neki a versenynek, idén 14 különböző terepraliversenyen áll rajthoz, amelyekkel felkészülhet a 2011-es Dakarra.

Németh Ottó az új csapatvezető, míg hivatalos háziasszony Freire Szilvia
Németh Ottó az új csapatvezető, míg hivatalos háziasszony Freire Szilvia

Németh Ottó az új csapatvezető, míg hivatalos háziasszony Freire Szilvia

Németh Ottó az új csapatvezető, míg hivatalos háziasszony Freire Szilvia


„2010-ben Bunkoczi Lászlóval indulunk a magyar bajnokságban, az FIA Közép-Európa Zóna Kupában és a FIA Európa Kupa futamokon, melyek mindegyikén célunk a dobogó legfelső fokára állni” – mondta Szalay Balázs.

Mint az Opel Dakar Team mai sajtótájékoztatóján elhangzott, annak ellenére indulni akarnak a világ legnehezebb versenyének tartott viadalon, hogy még nem dőlt el az utóbbi két év dél-amerikai rendezés után újra Afrikában lesz-e a Dakar-rali.

Mint Szalay elmondta, másfél éves előkészítés után idén elkészül a csapat új autója. A jármű  külső borítását a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói és oktatói tervezték meg, de a végleges forma a General Motors szélcsatornájában végzett tesztek nyomán alakult ki. Márciustól kezdődik a külső elemek alapján a megfelelő váz gyártása.

Továbbra is Bunkoczi László navigál

Továbbra is Bunkoczi László navigál

Továbbra is Bunkoczi László navigál


Az autó futóművét azon francia cég mérnökei tervezték, akik annak idején a Nissan gyári autót tervezték és építették, majd a Volkswagennek, legutóbb pedig a BMW csapat járművein dolgoztak.

A korábbinál is erősebb motor kerül a versenyautóba, amelyet jelenleg már épít a GM Racing Detroitban és nyárra érkezik Opel Dakar Team műhelyébe. Az erőátviteli rendszert a VW Motorsport jóváhagyásával tudták megszerezni egy angol cégtől.