Azután, hogy az S-Max és Galaxy modelleket nemrég felfrissítette a Ford, a szintén hároméves Mondeo sem marad érintetlen. A ráncfelvarráson átesett modellről olyan kémfotók jelentek meg, amelyeken már egyáltalán nem rejtegetik az újdonságokat.

Ennek megfelelően már tudhatjuk, hogy a Ford nagyautóján mi is változik meg. Új hűtőmaszk kerül a Mondeóra, ugyanakkor teljesen átalakul a lökhárító is. Megváltozik a  hűtőnyílás és a ködlámpák formája, ugyanakkor megjelenik a LED-es nappali menetfény. Hátul kissé átformálták a lökhárítót és LED-esre váltották a lámpákat, illetve a karosszérián több lett a krómdíszítés és más a visszapillantó is.

Új benzines és dízel motorokkal
Új benzines és dízel motorokkal

Új benzines és dízel motorokkal

Új benzines és dízel motorokkal


A külső átrajzolásával egy időben a motorpaletta is átalakul. Bekerül a Mondeóba is a Ford  új a korábbinál hatékonyabb, négyhengeres EcoBoost turbófeltöltéses, közvetlen befecskendezéses benzinmotorja. A 2,0 literes SCTi legnagyobb teljesítménye 203 lóerő, nyomatéka 300 Nm. Ugyanakkor várható egy kisebb 1,6-os variáns is 160 lóerős teljesítménnyel.  

Átalakul ugyanakkor a dízelkínálat is, a felújított 2,0 literes Duratorq TDCi motorcsalád teljesíti az Euro 5-ös emissziós norma követelményeit. Három teljesítménnyel készül 115, 140 és 163 lóerős kivitelben. Mostantól a Ford PowerShift duplakuplungos váltó is elérhető a Mondeóhoz. Az EcoBoost benzinmotorhoz szériafelszerelésként jár, míg a dízelekhez felárért kérhető.

Annyi bizonyos, hogy az új Mondeo még idén bemutatkozik, de egyes információk szerint már tavasszal Genfben leleplezik, más hírek szerint csak az év második felében jön.