Mint mondják a magyar állam egyik oldalról szabályozó funkciót lát el a jogszabályi keretek megalkotása során, másik oldalról a Nemzeti Közlekedési Hatóságon keresztül maga is szolgáltatóként, piaci szereplőként jelenik meg, amikor vizsgáztatási – szakértői – tevékenységet végez.
Viszont a Magyar Autóklub álláspontja szerint a gépjárművek műszaki vizsgáztatásával kapcsolatos szabályozás a piaci versenyt torzítja, sérti a vállalkozás jogát és a gazdasági verseny szabadságát.
Ugyanakkor szerintük a tavaly év végi jogszabály-módosítások nem javítottak a helyzeten, hanem sok tekintetben fokozták a feszültséget. Ezért olyan új hatósági vizsgáztatási rendszerre van szükség, amelyben a finanszírozás a tényleges ráfordításokhoz igazodik és semmiféle burkolt elvonást, keresztfinanszírozást nem tartalmaz.
A hatósági műszaki vizsga díjából 20% illeti meg a tevékenységet ténylegesen végző szolgáltatót, 80% a Nemzeti Közlekedési Hatóság részére kerül átutalásra. Amikor a hatóság maga végzi a vizsgáztatási tevékenységet a hatósági díj 100 %-a, ott áll rendelkezésére.
Az egyesület kezdeményezte a hatósági díjmegosztással kapcsolatos egyes szabályok hatályon kívül helyezését, továbbá a versenyhivatal ágazati vizsgálatát és a versenyellenes szabályozás megszüntetését.
Forrás: MTI OS