Kémfotókról már ismerjük, most pedig itt a hivatalos bejelentés. Elkészült a világ leggyorsabb négyüléses kabriója, a Bentley Continental Supersports Convertible. Az autó ugyanakkor a Bentley valaha épült leggyorsabb nyitható tetős modellje. Nevét az 1925-ben bemutatott eredeti Supersportról kapta, az első Bentleyről, amely 160 km/óránál gyorsabb tempóra képes volt.
 
A kabrióba ugyanaz az átalakított, 6,0 literes motor kerül, akár a Supersports kupéba. A bioetanollal (E85), illetve benzin és a bioüzemanyag bármilyen arányú keverékével működtethető, V12-es motor 630 lóerős, míg maximális nyomatéka 800 Nm.

Az automata gyorsabban kapcsol
Más az első lökhárító

Más az első lökhárító

Más az első lökhárító


Ez pedig bőven elég arra, hogy a nem épp aprócska vasat kellő dinamikával mozgassa. A Continental Supersports Convertible 4,2 másodperc alatt képes elérni álló helyzetből a százas tempót. Végsebessége hasonlóan kiemelkedő, miután akár 325 km/órával is képes repeszteni.

Ebbe a típusban már egy új, hatfokozatú, automata váltó kerül, amely nemcsak 50 százalékkal gyorsabban kapcsol, de képes két fokozatot is visszaváltani. A Supersports modelleket ugyanakkor feszesebb hangolású, aktív futóművel szerelik és módosítottak az összkerékhajtás beállításán is.

Nemcsak a bioetanol használata az egyetlen lépés, amelyet a Bentley a kisebb üzemanyag-fogyasztásért tett, de csökkentették a jármű tömegét is 90 kilogrammal. Ebből 20 kilogrammot a szériafelszerelésként alkalmazott karbon-kerámia féktárcsák hoznak, 10-et az új 20 colos felnik, 45-öt pedig a karbonvázas első ülések alkalmazása.

Karbon és bőr belül

Karbon és bőr belül

Karbon és bőr belül


Természetesen egyedi karosszéria is jár az új modellhez, amely elsősorban az átalakított lökhárítóban érhető tetten. Itt nem csak a látvány volt a fontos, hanem az új turbó és töltőlevegő-hűtő jobb légellátása. A motor hűtésének növelése érdekében a motorháztetőn is nyílásokat alakítottak ki, de megváltozott a hűtőmaszk is. Hátul a lökhárító és a kipufogó más, de egy kis spoiler is került a csomagtartóra.

Tekintve, hogy a Bentley legsportosabb modelljéről van szó, az utastérben szénszálas műanyagot alkalmaznak fa vagy fémbetét helyett, amelyhez Alcantara, illetve hagyományos bőrbevonat társul.

Az új autót a Genfi Autószalonon állítják ki először, forgalmazása pedig 2010 júniusától indul.