Kémfotókról már ismerjük, most pedig itt a hivatalos bejelentés. Elkészült a világ leggyorsabb négyüléses kabriója, a Bentley Continental Supersports Convertible. Az autó ugyanakkor a Bentley valaha épült leggyorsabb nyitható tetős modellje. Nevét az 1925-ben bemutatott eredeti Supersportról kapta, az első Bentleyről, amely 160 km/óránál gyorsabb tempóra képes volt.
A kabrióba ugyanaz az átalakított, 6,0 literes motor kerül, akár a Supersports kupéba. A bioetanollal (E85), illetve benzin és a bioüzemanyag bármilyen arányú keverékével működtethető, V12-es motor 630 lóerős, míg maximális nyomatéka 800 Nm.
Ez pedig bőven elég arra, hogy a nem épp aprócska vasat kellő dinamikával mozgassa. A Continental Supersports Convertible 4,2 másodperc alatt képes elérni álló helyzetből a százas tempót. Végsebessége hasonlóan kiemelkedő, miután akár 325 km/órával is képes repeszteni.
Ebbe a típusban már egy új, hatfokozatú, automata váltó kerül, amely nemcsak 50 százalékkal gyorsabban kapcsol, de képes két fokozatot is visszaváltani. A Supersports modelleket ugyanakkor feszesebb hangolású, aktív futóművel szerelik és módosítottak az összkerékhajtás beállításán is.
Nemcsak a bioetanol használata az egyetlen lépés, amelyet a Bentley a kisebb üzemanyag-fogyasztásért tett, de csökkentették a jármű tömegét is 90 kilogrammal. Ebből 20 kilogrammot a szériafelszerelésként alkalmazott karbon-kerámia féktárcsák hoznak, 10-et az új 20 colos felnik, 45-öt pedig a karbonvázas első ülések alkalmazása.
Természetesen egyedi karosszéria is jár az új modellhez, amely elsősorban az átalakított lökhárítóban érhető tetten. Itt nem csak a látvány volt a fontos, hanem az új turbó és töltőlevegő-hűtő jobb légellátása. A motor hűtésének növelése érdekében a motorháztetőn is nyílásokat alakítottak ki, de megváltozott a hűtőmaszk is. Hátul a lökhárító és a kipufogó más, de egy kis spoiler is került a csomagtartóra.
Tekintve, hogy a Bentley legsportosabb modelljéről van szó, az utastérben szénszálas műanyagot alkalmaznak fa vagy fémbetét helyett, amelyhez Alcantara, illetve hagyományos bőrbevonat társul.
Az új autót a Genfi Autószalonon állítják ki először, forgalmazása pedig 2010 júniusától indul.