Kémfotósok lencsevégre kapták az Astra sportváltozatát tesztelés közben. Épp fenn északon nyúzzák az autót -20 fokos hidegben. Érdekes, hogy az Opel nem is takargatja komolyan az autót, így megfigyelhetjük az új sportosabb első lökhárítót, de az is biztos, hogy két oldalon vezetik ki a kipufogóit, szemben a korábbi középső megoldással. Kap az autó látványos sárvédő-szélesítést, szárnyat hátra, illetve 18 colos kerekeket.
Bár a képeken ötajtós modellt látunk, az új OPC háromajtósként jelenik majd meg. A járműbe 2,0 literes turbómotor kerül, amelynek teljesítménye eléri a 250 lóerőt, nyomatéka a 340 Nm-t. Így felülmúlja a Ford Focus ST-t és a VW Golf GTI-t, amire azért van szükség, mert az Opel nem állít ellenfelet a Focus RS és a Golf R modelleknek. Az Astra OPC várhatóan 6,1 másodperc alatt megfutja a százas sprintet, végsebessége megközelíti a 250 km/órát.
Persze nemcsak a csúcssebességről, hanem gyors kanyarvételről is szól egy ilyen autó. Ezért a sport Astra átalakított kormányművel és módosított futóművel gazdagodik. Az adaptív FlexRide felfüggesztés a Sport gomb megnyomásával elsősorban zárt pályára alkalmas keménységre vált, ugyanakkor normál üzem mellett a kényelem is szempont marad. Az utastér is sportosabb az átlag Astráénál, komoly oldaltartású ülések, kis sportkormány,alumíniumbetétek fokozzák a hangulatot.
Az új Astra OPC ősszel, a Párizsi Autószalonon áll a nagyközönség elé először, a forgalmazása pedig 2011 elején kezdődik.