Evora-kupa néven hamarosan versenysorozatot indít a Lotus, az autók felkészítéséhez Jarno Trulli segítségét kérték a mérnökök. Túl nagy szívességről azért nincs szó, hiszen az olasz idén a Lotus színeiben versenyez a Forma-1-ben, vagyis folyamatos kapcsolatban van a gyárral.
Múlt héten, az angliai Norfolkban a négy pole pozícióval és egy futamgyőzelemmel álló Trulli már ki is próbálta az autót, Gianluca Pisanello mérnökkel segít majd a márkakupás autó csiszolásában. A Lotus közleménye szerint különösen a lassú, közepes és gyors kanyarokban való aerodinamikai egyensúly megtalálásában, a felfüggesztések versenybeállításában és a motor finomhangolásában segít majd Trulli.
„Nagyon élveztem a Lotus Evorát, hiszem, hogy a márkakupában versenyképes csomagot tudunk majd biztosítani” – nyilatkozta Trulli. „Megtiszteltetés, hogy az elsők között vezethettem a versenyautót, a havas körülmények azonban kicsit megnehezítették a dolgom.”
A Genfi Autószalonon tervezi bemutatni a versenyautót a Lotus, a GT4-es kategóriájú modell induló ára 120 ezer font (37,5 millió forint) lesz adók nélkül.Marad a középmotoros elrendezés, de a Toyotától származó, 3,5 literes V6-os teljesítménye már nem 280, hanem 400 lóerő. A maximális forgatónyomaték 400 Nm, amit a kormány mögötti fülekkel kapcsolható, hatfokozatú, szekvenciális sebességváltó juttat a hátsó kerekekhez. A kocsit szárazkarteres olajozással látták el, így a leggyorsabb kanyarvétel esetén sem marad kenés nélkül a motor.
Az Evora Cup karosszériájának kialakítását a versenyautó-építésben tapasztalt Dallara is segítette. Számos karbonból készült elem növeli az aerodinamikai tapadást. Ugyanakkor az utcai autóhoz képest 200 kilóval kevesebbet, 1200 kilót nyom a versenyautó.