Az autóvásárló kényes, ha egy fémszínű felület, gomb, kapcsoló megérintésekor meleget és nem a fémfelülettől megszokott és elvárt hideget érzi, és disszonanciát ébreszt, ami a felhasznált anyagok és ezáltal az autó kedvezőtlen megítéléséhez vezet – véli a Ford.
Ezért új technológiát dolgozott ki az autógyár, amely segítségével biztosíthatják, hogy az autókban elhelyezett belső felületek, kapcsolók, kárpitok hőmérséklete az érintés, tapintás során megfelel az ügyfél várakozásainak.
A sejtszinten érzékelt érintési hőmérséklet a tanult ingerek alapján, tudat alatt kerül dekódolásra, ez határozza meg, hogy egy bizonyos anyag, felület megérintése milyen érzéseket kelt bennünk. Az érintési hőmérsékletet az anyagok természetes hőfelvételi együtthatója határozza meg. Ez az érték tulajdonképpen a testhő áramlását mutatja a megérintett tárgy irányába.
Ennek intenzitása tárgyról tárgyra, felületről felületre változik, így különböző érzéseket is kelt bennünk. A habszivacsszerű anyagok például csupán kis testhőmérséklet kiáramlást eredményeznek, a fémek ugyanakkor annál nagyobbat.
A legtöbb anyagnak ismerjük a hő-felvételi együtthatóját, az összetett anyagoknak, változó fémtartalmú illetve anyagsűrűségű-, valamint a lakkfelületek esetében nehezebb ennek az értéknek a meghatározása.
A Ford által kifejlesztett új technológia révén elkészülhetett az a mérőműszer, ami a fenti problémára is megoldást jelent. A mért adatokat összevetik az ügyfelek körében végzett felmérések során preferált értékekkel, így lehetővé válik az autók belső felületi anyagainak optimalizálása.
Az új műszer mellett egy RUTH, a Ford robotja is segít az autók belsejének vizsgálatában.