207, 308, 3008 és 5008

Reggel megkezdődött az első Peugeot Eco Cup. A magyar csapatok negyed tízkor rajtoltak az Avenue de Grand Armée sugárúton található Peugeot székház elől, ahol még előző nap este megtaláltuk a glédába állított autókat. Mindenki boldogan fedezte fel nevét a hátsó ablakon.

Előzetes mérlegelés Budapesten
Előzetes mérlegelés Budapesten

Előzetes mérlegelés Budapesten

Előzetes mérlegelés Budapesten


Impozáns volt a 18 ország négy-négy csapatának kiállított 72 hófehér autó, amelyeket egyformán 1,6 HDi dízelmotor hajt, különböző teljesítménnyel. Az egyedüli ötfokozatú váltós darab a 207 1,6 HDi, amely 90 lóerős, a többi autó motorja 109 lóerőt ad le és a váltójuk hatfokozatú.

Rajt alapjáraton

Indulás előtt a szervezők kézzel tolták a rajtpozícióba az autókat, ahol mindegyik csapat leállított motorral várta az indulást. A startzászló lengetése nem tévesztett meg senkit, nem lőttek ki.

Ezek már a magyarok autói!

Ezek már a magyarok autói!

Ezek már a magyarok autói!


Minden országból egy-egy két fős csapat teszi meg az utat Genfig 207-tel, 308-cal, 3008-cal illetve 5008-cal. A tét nagy, a legalacsonyabb fogyasztást elérő versenyzők olyan autót nyernek, mint amivel mennek.

Csalás ellen

A csalás lehetőségét igyekeztek kizárni a rendezők. A tankot leplombálták, konkrétan egy ezüstszínű matrica zárja le a betöltőnyílás fedelét.

Peugeot-k új megvilágításban

Peugeot-k új megvilágításban


Kedvcsináló a galériához
A Peugeot székházban játékok is kaphatóak

A Peugeot székházban játékok is kaphatóak

A Peugeot székházban játékok is kaphatóak


Nem illik trükközni a gumik légnyomásával sem. A szervezők a gyári értéktől való durva eltérést kizárással honorálhatják, hogy ne négy barra fújt, gyengén tapadó keréken osonjanak a versenyzők.

Tükör kell, lámpa nem

Egy további biztonsági szabályt is érvényesítenek a szervezők: tilos behajtott tükörrel autózni. A visszapillantó behajtásával csökkenthető a légellenállás, mert kisebb felület feszül szembe a széllel, viszont veszélyesebbek a sávváltások.

Álló motorral álltak be az autók a rajtba

Álló motorral álltak be az autók a rajtba

Álló motorral álltak be az autók a rajtba


Franciaország négy közép-nyugati megyéjére ma vörös riasztást adott ki a helyi meteorológiai szolgálat, szélvihar miatt. A mezőny Párizsból délkelet felé autózott, de itt is durván dobálta szél az autókat.

80 körüli a megcélzott tempó

Mivel a tompított fényszóró használata itt nem kötelező, az Eco Cup indulói is gurulhatnak lámpa nélkül. A jelenlegi viharos időben ez nem a legjobb ötlet, de mivel az áramot is az üzemanyagból termeli a generátor, fény nélkül takarékosabb a motor.

Erre találhatták ki az autószalon kifejezést

Erre találhatták ki az autószalon kifejezést

Erre találhatták ki az autószalon kifejezést


A mai 567,5 kilométeres szakasz első harmada autópálya, onnan országút majd újra sztráda következik. A megkérdezett versenyzők 80 körüli tempót terveztek a megtételéhez, ami közel van az autópályás minimumhoz, amit 70 km/órában jelöltek meg a szervezők.

A versenyzők legalább kilenc órát töltenek majd úton, este a befutó után megkérdezzük őket, mennyit mutat a fedélzeti számítógép. A végeredmény hétfőn estére dől el, amikor újabb bő négyszáz kilométer megtétele után, Genf közelében a szervezők teletankolják az autókat.

Tudjon meg többet a fogyasztási versenyről!
Twitter: twitter.com/peugeothu
Facebook: www.facebook.com/peugeotmagyarorszag
Youtube: www.youtube.com/peugeothu